Zajlik az 1-es terminál újranyitására és a jövőbeni 3-as terminál kialakítására való felkészülés a magyar főváros repterén, idén júniusra pedig visszaépül a 2-es terminál előtt évek óta felbontva álló parkolóterület is.

A Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetőjének közleménye, amely összefoglalja a múlt év eredményeit, kitér arra, hogy mivel a cég időben megkezdte a felkészülést a járvány utáni újraindulásra a humánerőforrás, kapacitás és infrastruktúra-bővítés tekintetében, a növekvő utasforgalom a más európai légikikötőkben tapasztaltakhoz képest egyáltalán nem okozott fennakadást a magyar fővárosban.

Mint hangsúlyozzák, a hazai és a nemzetközi gazdasági helyzet (a légiközlekedési különadó, az infláció stb.) hatására az őszi hónapokban ismét csökkenésnek indult az utasforgalom.

Közlésük szerint a magasabb euróárfolyam hatására elkezdett megváltozni a repülőtéri utasösszetétel a külföldi turisták javára, az előrejelzések pedig azt mutatják, hogy a járvány előtti utasforgalom teljes visszaépülése mindezen hatások eredményeképpen a korábban becsülthöz képest egy évvel későbbre, 2024-re tolódik.

A Budapest Airport 2022-ben folytatta a felkészülést az 1-es terminál újranyitására, ahol már csak az építési engedély beérkezésére várnak – hangsúlyozza a cég. Hozzáteszik: a tervek szerint és a prognózisokkal összhangban a területileg duplájára növelt és felújított csarnoknak legkésőbb 2025 nyarán meg kell nyitnia ahhoz, hogy a növekvő utasforgalom kezelését a megszokott magas minőségű szolgáltatásokkal ki tudja elégíteni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint tavaly Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az AIRportal.hu-nak a sajtóban elsőként bemutatta, a műemlék épülethez a forgalmi előtérre egy utasmólót terveznek, így bővítve a kapacitását, de egyelőre nem tudni, mely légitársaságok költöznének ide.

A közlemény arról is szól, hogy ugyancsak zajlik a tervezett újabb terminál építésének előkészítése, amelynek első fő szegmensei a tervek szerint 2030-ban készülhetnek el.

Jelenleg a 3-as terminál ügyében a nemzetközi tervpályázatra való felkészülés, a fázisokra bontás és az előzetes tanulmányok elkészítése zajlik, hogy az építkezés ne okozzon majd fennakadást a 2-es terminál működésében.

Épül a CargoCity bővítése. (Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A jelenleg folyamatban lévő fejlesztések sorában – amelyek beruházási összege az elmúlt négy évben meghaladta a 90 milliárd forintot – van a Cargo City bővítése, valamint a 2-es terminál előtti parkoló ideiglenes visszaépítése, ahol a tervek szerint már idén júniustól az autóknak 586, a turistabuszoknak pedig 8 férőhely áll majd rendelkezésre.

Mint arról beszámoltunk, 2018 decemberében, néhány héttel a terület felbontása után az illetékes kormányhivatal visszavonta az ide tervezett többszintes parkolóház építési engedélyét, az ennek környezetébe tervezett földalatti vasútállomás és egyéb közlekedésszervezési okok miatt.

Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert