A horvát légitársaság első Airbus A220-300-asa 9A-CAE lajstromjellel és Zagreb névvel, új festésben áll forgalomba, első útja Frankfurtba vezet majd.
Az EX-YU Aviation a horvát infrastrukturális államtitkárra hivatkozva azt írta, hogy a repülőgép már elkészült a kanadai Mirabelben működő gyárban, már csak a festés és a fedélzeti internethozzáférés kialakítása van hátra, így az adminisztratív teendők lezárása után, várhatóan a jövő hónapban áll majd forgalomba. Ahogy beszámoltunk róla, eddig nem volt ismert, hogy pontosan mikor és mely útvonalon kezdi meg szolgálatát.
Mint korábban megírtuk, a Croatia Airlines tizenkét, 149 üléssel berendezett A220-300-as és három darab, 127 férőhelyes A220-100-as vadonatúj repülőgépet lízingel tizenkét éves időtartamra.
A légitársaság várhatóan az év végén veszi át a második A220-300-ast, amely a Split nevet kapja, ezután 2025-ben hat, 2026-ban négy, végül 2027-ben három példány érkezik a flottába.
Az A220-asok megérkezéséig a Croatia Airlines személyzettel együtt bérel repülőgépeket annak érdekében, hogy elegendő kapacitással rendelkezzen a nyári időszakban. A Trade Airtől egy A320-as, a Fly41 Airwaystől egy A319-es, az Albastartól egy Boeing 737-800-as és a Malta MedAirtől egy A320-as teljesít járatokat a cég számára.
A légitársaság tavaly novemberben jelentette be, hogy 2026-ig teljes flottáját a kanadai fejlesztésű, új generációs típusra cseréli.
A horvát légitársaság 25 éve Airbus-üzemeltető, jelenleg öt A319-es és két A320-as repül a flottájában, emellett hat darab, több mint 13 éves átlagéletkorú De Havilland Canada Dash 8-as turbólégcsavaros regionális géppel is rendelkezik.