Még mindig nem sikerült befektetőt találni, megszűnhet az egy éve csődvédelem alatt működő belga légitársaság.
A 2016-ban alapított Air Belgium hosszú ideje súlyos pénzügyi gondokkal küzd és új befektetőt keres. A cég 2023 szeptemberének végén szerkezetátalakítási programot indított, és kezdetben négy hónapra csődvédelmet kért. A légitársaság tavaly októbertől megszüntette menetrend szerinti utasszállító járatait, hogy kizárólag a biztosabb bevételt hozó légiáru-szállításra és repülőgépei bérbeadására fókuszáljon.
A szerkezetátalakítási programnak az illetékes bíróság döntése szerint idén szeptemberig kellett volna lezárulnia, eddig lett volna ideje a légitársaságnak a hitelezőkkel történő megállapodásra és egy új befektető bevonására.
A L’Echo belga lap értesülése szerint az illetékes bíróság a napokban még két hetet adott a légitársaságnak, hogy megoldást találjon pénzügyi problémáira, a cég túléléséhez még rövid távon is 18 millió euróra lenne szükség.
Korábban a Sichuan Airlines érdeklődött a légitársaság iránt, ám úgy tudni, hogy a kínai cég végül visszalépett.
A lap szerint a menedzsment jelenleg is tárgyalásokat folytat egy potenciális befektetővel, amely azonban csak akkor lépne be, ha a légitársaság egyik jelentős meglévő részvényese, a vallon kormány is támogatja a tervet és további forrásokat biztosít, de ennek sajtóértesülések szerint kicsi az esélye.
Az Air Belgium a nyári időszakban a LOT számára adta bérbe személyzettel együtt egyetlen még meglévő utasszállító repülőgépét, az Airbus A330-900neo szeptember 9-én repült utoljára a lengyel légitársaság járatán, a mai naptól már az Euro Atlantic Airways egyik Boeing 777-200ER gépe váltja.
A belga légitársaság két Boeing 747-8F gépe egyelőre továbbra is repül Kína és Brüsszel között a Hongyuan-csoport számára, két A330F gépe közül az egyik az Air France-nak teljesít járatokat, a másikat szeptember eleje óta Perpignanban tárolják.