Két új generációs üzleti repülőgéptípust jelentett be a Gulfstream, a gyártó tervei szerint a G800-as 2023-tól, a G400-as 2025-től állhat majd forgalomba.
A Gulfstream G800 prototípusa már elkészült: ez a gyártó legnagyobb hatótávolságú típusa, amely 8000 tengeri mérföld (14 816 kilométer) megtételére képes közbenső leszállás nélkül Mach 0,85 (a hangsebesség 0,85-szöröse) mellett, a maximális Mach 0,9 utazósebességgel pedig 7000 tengeri mérföldre (12 964 km) repülhet.
A típus legfeljebb 19 utas szállítására rendezhető be, a fedélzeten négy kabinrész is kialakítható, de ha a személyzet számára pihenőt alakítanak ki, akkor három szekció áll az utasok rendelkezésére.
A típus megörökölte a Gulfstream által tervezett, a G700-ason bemutatott, az üzemanyag-takarékos repülést segítő szárnyakat és wingleteket, valamint a Rolls-Royce Pearl 700-as hajtóműveket szerelik fel törzsére.
A repülőgépen nyolc-nyolc nagy méretű, ovális ablakot alakítottak ki, fejlesztették a kabin zajszigetelését, nagyobb légnyomást tartanak fenn utazómagasságon, valamint a légkondícionáló rendszer nem forgatja vissza egyáltalán a kabin levegőjét, hanem folyamatosan kívülről származó friss levegőt juttat be.
A másiknak, a G400-asnak a nagy kabinnal rendelkező üzleti gépek kategóriájában szán vezető szerepet a Gulfstream.
Az új tervezésű szárnyakkal és Pratt & Whitney PW812GA hajtóművekkel felszerelt típus hatótávolsága 4200 tengeri mérföld (7 778 km) Mach 0,85-ös utazósebesség mellett.
Az öt-öt nagy ablakkal rendelkező típus fedélzete 9, 11 vagy 12 utas szállítására rendezhető be, ehhez három különböző alaprajzból választhatnak a vevők.
Mindkét típust a Gulfstream Symmetry Flight Deck elnevezésű továbbfejlesztett pilótafülkéjével szerelik fel, a pilóták sidestickek és érinőképernyők segítségével irányíthatják a gépet és annak rendszereit.