A Lufthansa Technik hamburgi bázisán alakítják majd át a gyártótól jövő áprilisban érkező első, Németország új kormánygépének szánt Airbus A350-est. A műszaki állomáshely felkészítése már elkezdődött, hogy a gép minél hamarabb szolgálatba állhasson.
A német légierő (Luftwaffe) problémák halmazával küzdő kormánygép-flottájának felfrissítésére rendelt meg tavasszal három, vadonatúj Airbus ACJ350-900-ast, amelyek közül az első példány összeszerelésével már 2020 áprilisában végez az európai repülőgépgyártó.
Az ország legmagasabb rangú vezetőinek szállítására szánt gépek kabinjának kialakítására, és a feladatukból adódóan szükséges speciális kommunikációs és védelmi berendezések telepítésére a német kormányzat a Lufthansa Technikkel kötött szerződést – számolt be a Business Jet Interiors.
A vállalat most bejelentette, megkezdte hamburgi karbantartóbázisának felkészítését az első példány 2020 áprilisi fogadására, jelentősen lerövidítve az A350-eseken végzett munkálatok tényleges időtartamát, biztosítva, hogy a gépek minél hamarabb az üzemeltetőhöz, a Speciális Légi Ezredhez kerülhetnek.
A három szélestörzsű a gyári átadás után még korántsem lesz kész, hiszen belsejük gyakorlatilag üres lesz.
Kialakításukat illetően a hadseregnek és a kormányzatnak számos speciális igénye van, de a VIP-gépek piacán alkalmazott megoldásokkal egyik teljesítése sem okozhat nagy problémát.
Elsőként egy privát irodákból álló, nyugodt elvonulást és a munkavégzés lehetőségét biztosító szekciót kell kialakítani, mögötte közvetlenül pedig széleskörű megbeszélések lebonyolítására alkalmas, jól felszerelt konferenciaszobát, amelynek egy multifunkciós teremmel is szomszédosnak kell lennie.
A kabin fennmaradó részén a delegációk alacsonyabb beosztású tagjainak szállítására normál elrendezésű, de prémium kialakítású széksorokat kell elhelyezni.
A kiszolgáló részt illetően a Luftwaffe szokatlan igénye, hogy a konyhának 150 embert kell tudnia teljeskörűen kiszolgálni.
Wieland Timm, a Lufthansa Technik VIP- és speciális feladatú repülőgépekért felelős részlegének vezetője elmondta: a német légierő az első megrendelő az anyavállalaton kívül, amely A350-esek belső kialakítását kérte a karbantartócégtől.
Ezen felül az állami megrendelőkkel is új szintre emelte az együttműködést a szerződés, mert eddig is széleskörű támogatást nyújtottak ugyan az A340-eseket is magában foglaló „fehér flotta” üzemeltetéséhez, de ilyen átalakításban még kevesebb tapasztalatuk van.
Ugyanez nem mondható el az A350 XWB típuscsaládról, amelynek fejlesztésében nagy szerepet vállalat a Lufthansa Technik.
Az új generációs szélestörzsűhöz kapcsolódóan 2017-ben kapta meg a cég a Part 21/J szabályozás szerinti „Design Organisation” minősítést az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA).
A minősítés birtokában más cégekhez képest szélesebb körű támogatást nyújthatnak karbantartó bázisaikon, amelyek máig összesen mintegy 45 példány berendezésében vettek részt.