Versenytársai közül a Wizz Air büszkélkedhet a legalacsonyabb utasonkénti szén-dioxid-kibocsátással, jelentette be közleményében a diszkont légitársaság.

Utasonként és kilométerenként 56,5 grammos CO2 kibocsátásával 2019 májusában a Wizz Air volt a legkisebb ökológiai lábnyommal rendelkező légitársaság.

A rivális Ryanair június elején tette közzé hasonló adatát, amely szerint az ír gyökerű ultra-low-cost cég 66 grammos utasonként és kilométerenként számított CO2 kibocsátásáért volt felelős 2019 májusában.

Forrás: Wizz Air

A Wizz Air a jövőben újabb lépésekkel támasztja alá a környezetvédelem iránti elkötelezettségét: havi statisztikáiban is feltünteti emissziós adatait annak érdekében, hogy az utasok minden szükséges információ birtokában felelős döntést hozhassanak, amikor utazásaikhoz légitársaságot választanak.

A Wizz Air Airbus A320, A321ceo és A321neo repülőgépekből álló, modern flottát üzemeltet, amelynek 4,7 éves átlagéletkora az egyik legalacsonyabb a légi közlekedésben.

Hirdetés

Az elmúlt években folyamatosan csökkent a légitársaság utasonként és kilométerenként számított CO2 kibocsátása – 2019 májusában 4,4%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

A Wizz Airnek több mint 250 Airbus A321neo repülőgépre van rendelése, így az előttünk álló években még hatékonyabbá válik a légitársaság működése, és következő évtizedben további egyharmaddal csökken az ökológiai lábnyoma utasonként.

Havi adat 2019 május
Repült utaskilométer 5,656 millió km
Utasok száma 3,47 millió utas
CO2 kibocsátás 319,760 tonna
CO2 kibocsátás utasonként és kilométerenként 56,5 gramm/utas/km

Az A321neo és a repülőgépcsaládba tartozó további típusok a legmodernebb mai technológiával vannak felszerelve, az új generációs hajtóművek és a kabintér iparági referenciát jelentő újításai együttesen csaknem 20 százalékos üzemanyag-megtakarítást biztosítanak.

Az Airbus neo környezetvédelmi szempontból is a világ élvonalához tartozik: zajterhelése közel feleannyi, mint a korábbi modelleké. A Pratt and Whitney új generációs hajtóműve ezen túlmenően 50%-kal kevesebb nitrogén-oxid-kibocsátásról tett tanúbizonyságot 2016-os üzembe állítása óta.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „A Wizz Air végső célja, hogy a megfizethető utazás révén az emberek szabadabban élhessék életüket, és büszkék vagyunk rá, hogy ezt a célt a legfentarthatóbb módon érjük el. Számunkra nem versenyfutás, hogy felelős vállalatként működjünk, és fenntartható jövőt biztosítsunk a következő nemzedékeknek – azzal, hogy utasonként és kilométerenként a legalacsonyabb CO2 kibocsátással büszkélkedhetünk az iparágban, már ma is a Wizz Air a legzöldebb választás az utasok számára. Azt a nagyra törő célt tűztünk ki magunk elé, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával még kisebb terhet rójunk környezetünkre, és 2030-ra további egyharmaddal csökkentsük utasonkénti szén-dioxid-kibocsátásunkat. Mindehhez a legjobb eszközök állnak a rendelkezésünkre: az Airbus A321neo repülőgép 239 utast befogadó kabinkialakításával és a Pratt and Whitney új generációs hajtóművével a ma létező leginkább környezetbarát technológiát képviseli.”

Hirdetés