Két újabb gyártósort állít üzembe a Boeing Kínában, ahol a 767 utasszállító verzióiból készítenek cargo-változatot.

Az amerikai gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Guangzhou Aircraft Mainentance Engineering Company (Gameco) együttműködésével valósul meg a beruházás, amelyre a piaci igények kiszolgálása miatt van igény.

Az áruszállításra ugyanis továbbra is hatalmas kereslet mutatkozik, így a kantoni telephelyen a 737-800BCF-ek mellett a jövő évtől már 767-300BCF-ek (Boeing Converted Freighter) is készülnek majd.

Grafika: Boeing

Amellett, hogy a cargo-légitársaságok felől érkező igényeket szolgálják ki, a bejelentéskor mindkét fél azt hangsúlyozta, hogy a regionális kínai gazdaság is profitálni fog a fejlesztésből.

A 767-300BCF-re a Boeing eddig közel száz megrendelést gyűjtött be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó előrejelzése szerint a következő húsz évben 1720 utasszállítóból átalakított cargo-gépre lesz igény a világban, ebből 520 lehet a szélestörzsű, amelyek 40 százalékát ázsiai légicégek állíthatják forgalomba.

Az 1989-ben létrehozott Gameco az állami tulajdonú China Southern és a hongkongi Hutchinson Whampoa közös vegyesvállalata, amely repülőgépek karbantartására szakosodott.

Egy évvel ezelőtt a Boeing ugyanitt a 737-esek átalakításával foglalkozó gyártósor kapacitását növelte.

A 737-800 BCF-et elsősorban belföldi és rövidtávú útvonalakon használják, 24 tonnás terhelhetőséggel 2000 tengeri mérföldre képes repülni. A 767-esbe 56,5 tonna árut lehet rakodni, és 3300 tengeri mérföldet képes megtenni tankolás nélkül.