Kínában is gyártana új generációs hajtóművekkel felszerelt A330-asokat az Airbus, hogy kedvezőbb helyzetbe kerüljön a helyi légitársaságoknál.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség egy neve elhallgatását kérő informátora azt mondta, a gyártó még nem hozott döntést, de elbírálás alatt van a kínai termelés beindítása.

Hangsúlyozta, hogy nem a toulouse-i gyártósorokat vinnék el a Távol-Keletre, hanem a már meglévő tiencsini gyáregységet bővítenék ki. A forrás jelezte azt is: előfordulhat, hogy a tervből semmi nem lesz.

Mint ahogy az A380-as kínai gyártásából sem, amelyet ugyanazon okokból ajánlott volna fel az Airbus: rendeléseket várt cserébe a szigorú állami kontroll alatt működő kínai légitársaságoktól. A folyamat a kínai felek részéről szakadt meg, nem látták ugyanis biztosítottnak a típus bevethetőségét a belföldi piacokon.

Fotó: AIRportal.hu

Az Airbus most ugyanezt az érvrendszert próbálja meg felhasználni az A330neo esetében, amelynek eladásával szintén nem úgy haladnak, mint azt szeretnék. A kisebb és gazdaságosabb A330neókkal kapcsolatban azonban joggal lehet bizakodó a gyártó, mert az előző generációból több mint 200-at adott el Kínába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem mellesleg így a Boeinggel folytatott versenyben is újra felvennék a kesztyűt, az amerikai gyártó tavaly nyitott kabinberendezési és festési munkákat végző központot Sanghajban a 737 MAX típus számára.

Forrás: Airbus

A több mint tíz éve működő tiencsini gyárban az Airbus egyelőre az A320-asokat (ceo és neo is) szereli össze, de mellette működik egy A330-as befejező és átadóközpont, ahol az Európában gyártott A330-asok kabinberendezését és festését, valamint az átadás előtti teszteket és dokumentációs feladatokat végzik.

A gyártósorok fejlesztéséhez most még egy lökést kaptak: a hajtóműveket szállító Rolls-Royce bejelentette, hogy kínai gyárat szeretne létrehozni, amelyben a Comac gépeire szánt hajtóműveket készítene.

A kínai repülőgépgyártó az A330neókhoz használt Trent 7000-esek módosított hajtóműveit szállítaná a Comac és az orosz UAC közös fejlesztésű szélestörzsű típusához.

A Boeing számításai szerint Kínának a következő 20 évben mintegy 8 ezer repülőgépre lesz szüksége 1200 milliárd dollár értékben. Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke korábban bátorította a külföldi gyártókat arra, hogy Kínában létesítsenek üzemeket.