A jelenleg csak Airbus-keskenytörzsűeket üzemeltető ultrafapados, a Spirit hamarosan kisebb méretű repülőgépeket vásárolhat. A légitársaság egyik vezetője bár nem közölte, mely gyártmányokon gondolkodnak, azt elárulta, hogy az előzetes vizsgálaton túl vannak, és az ajánlatokat hamarosan begyűjtik.

Lehetséges, hogy újabb géptípus érkezik az Airbus-flottába (Fotó: Airbus)

A hibrid és hagyományos légitársaságokkal ellentétben szinte kizárólag homogén flottát üzemeltető ultrafapadosok között szokatlan lépésre szánta el magát a Spirit Airlines.

A több mint száz A319-est, A320-ast és A320neót, valamint A321-est üzemeltető amerikai diszkont cég kisebb gépeket tervez venni – közölte egy houstoni szakmai rendezvényen Matt Klein, a diszkontcég egyik vezetője a Bloomberg tudósítása szerint.

A Spirit-főnök szerint azért akarnak kisebb gépeket, mert sok olyan lehetséges útvonalat látnak, amelyen a jelenlegi flottával gazdaságtalan volna repülniük.

Ezek a tájékoztatása szerint főként a jelenleg nem eléggé feltárt útvonalak beindítására kellenének, hogy gazdaságos legyen az üzemelés. Klein nem közölte, hogy mikor lesz döntés, csak azt, hogy „hamarosan” begyűjtik az ajánlatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról sem tudni, hogy bár a szavai szerint már túl vannak az előzetes vizsgálatokon, mely gyártmányokon gondolkodnak. Mert a Bombardier C Series és az Embraer E2 típuscsaládján kívül szóba jöhetnek a Boeing és az Airbus legkisebb keskenytörzsűi is.

Ugyanakkor, a légitársaság méretét és flottapolitikáját tekintve valószínűbb, hogy vagy Airbus A319neóról, vagy az európai konszernhez kerülő C Series-ekről lehet inkább szó.

A fapados egyébként jelentős bővülési folyamat előtt áll, 2019-től évente 15 százalékkal szeretnék növelni a kapacitásokat, és 2021-ig több tucatnyi A320neót várnak még az Airbustól, amelyekkel a flottát több mint százhatvan repülőgépesre növelik.