Kiszáll a hosszútávú járatok piacáról, és a jövőben a jelentősen lecsökkentett európai hálózatának fenntartására kíván fókuszálni a Norwegian. A vállalat újra tárgyalásokat kezdeményezett a norvég kormánnyal az új átszervezési tervek állami támogatása érdekében – írta legfrissebb közleményében a légitársaság.
A cégvezetés január 14-én, csütörtökön nyilvánosságra hozott tervei szerint a Norwegian az eredetileg 140 gépes flottájából idén mindössze 50 keskenytörzsű repülőgéppel szolgálja ki a norvég belföldi, skandináviai és a megmaradt európai útvonalhálózatát, a 737-es flotta jövőre nagyjából 70 példányra bővülhet.
A légitársaság a Boeing 787 Dreamliner flottája nagy részét már tavaly március óta nem használja a járvány miatt. A közlemény szerint a hosszútávú járatok iránti kereslet a jövőben is bizonytalan marad.
Ilyen piaci körülmények között a hosszútávú járatok üzemeltetése fenntarthatatlan a Norwegian számára, ezért a légitársaság megszünteti az üzletágat.
A vállalat csődbiztosai már felvették a kapcsolatot az elsősorban a hosszútávú járatok személyzeteit alkalmazó olaszországi, franciaországi, brit és amerikai cégekkel.
A Boeing 787-esek többségét lízingelik, ezek visszakerülnek a tulajdonoshoz, pár darab pedig saját tulajdon, ezeket várhatóan eladják.
A Norwegian célja, hogy a korábban bejelentett írországi, majd norvég törvények szerinti csődvédelem alatt 20 milliárd norvég koronára (2,4 milliárd dollár) csökkentse az adósságait, és eközben 4-5 milliárd korona friss tőkéhez jusson a vállalat.
A légitársaság vezetése eközben újra tárgyalásokba kezdett a norvég kormánnyal arról, hogy az új üzleti terv végrehajtásánál az állam milyen szerepet tud vállalni.