Az orosz gyártó vezetője hivatalosan is bejelentette, hogy a korábbi információkkal egybehangzóan immár csak beszállítóként vesz részt az új generációs szélestörzsű típus fejlesztésében.
Az orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) és a kínai Comac repülőgépgyártó 2016 óta közösen, vegyesvállalati együttműködésben fejlesztette az új generációs szélestörzsűt, amely a CRAIC CR929 típusjelet kapta (a betűszó az orosz kínai partnerségre utal).
A felek között korábban is voltak súrlódások, illetve a fejlesztési program is jelentős csúszásokat szenvedett, továbbá már hónapok óta rebesgetik, hogy az ukrajnai háború kapcsán az Oroszországgal szemben elrendelt szankciók miatt az oroszok már nem vesznek részt a fejlesztésben.
Erre utalt az is, hogy a nyári párizsi légiszalonon a kínai gyártó standján megjelenő látványterven nem CRAIC CR929-esként, hanem Comac Wide-Body felirattal szerepelt a típus.
Az UAC vezérigazgatója a közelmúltban egy konferencián azt mondta, hogy az orosz vállalat a program egyik fő beszállítójaként dolgozik tovább a kínaiakkal.
Bár a vezető részleteket nem árult el az együttműködés jövőjéről, a típus hajtóműveit és a szárnyakhoz szükséges kompozit elemeket az orosz fél mint beszállító gyárthatja.
A Boeing 787 Dreamliner, valamint az Airbus A330neo és A350 versenytársának szánt, akár 440 utas szállítására képes, új generációs hajtóművekkel felszerelt, kompozit anyagok felhasználásával készülő szélestörzsű típus első példánya az eredeti célkitűzés szerint 2027-ben állt volna forgalomba, ám egy tavalyi nyilatkozat szerint az első tesztrepülés sem valószínű, hogy 2030 előtt megtörténik.