A flotta komplexitásának csökkentése érdekében a taglégitársaságok 2028-ig megválnak Boeing 747-400-as, valamint Airbus A340-300-as, A340-600-as és A330-200-as repülőgépeiktől.
A Lufthansa jelenleg nyolc, átlagosan 24 éves 747-400-ast és tíz, átlagosan 17 éves A340-600-ast üzemeltet. Utóbbiaktól egyszer már elbúcsúzott a cég, majd az új generációs gépek átadásainak késései miatt reaktiválta őket.
A leánycégekkel együtt összesen huszonöt, több mint 23 éves átlagéletkorú A340-300-as repül a flottákban, az előbbiekkel együtt ezeket a negyedéves eredményközlésben nyilvánosságra hozott legfrissebb stratégiai terv szerint négy éven belül vonják ki.
Az adatbázisok alapján meglévő három, mintegy húszéves A330-200-as pedig 2026-ig távozik a flottából, ezeket most a Discover szabadidős légitársaság üzemelteti.
A német légitársasági csoport a flotta komplexitásának mérséklésére hozta meg a döntést, a változások után 6-ra csökken a szélestörzsű típusok száma: Airbus A380-asok, A350-esek, A330-300-asok, Boeing 787-esek és 747-8-asok, valamint a leendő 777-9-esek.
A Lufthansa a szélestörzsű flotta racionalizálása mellett átfogó hatékonyságnövelő programot hajt végre, amelynek részeként a termékek és szolgáltatások fejlesztésével növelnék a bevételeket.
Például digitális megoldásokkal, a földi kiszolgálás fejlesztésével, a személyzet jobb tervezésével javítanák a járatok üzemelésének hatékonyságát, optimalizálnák a hálózatot jobban alkalmazkodva az erős szezonális ingadozáshoz. Emellett tovább bővítenék a versenyképesebb költségek mellett üzemelő Discover Airlines és Lufthansa City Airlines járatüzemeltetését a frankfurti és müncheni központokban.
A cég eredményközlése szerint az új repülőgépek átadásainak késése, a növekvő karbantartási, hatósági és bérköltségek, valamint a sztrájkok egyre jelentősebb kihívásokat támasztó piaci környezetet eredményeznek.
Bár az utazási kereslet továbbra is erős, a légitársaságok által a piacon felkínált nagy kapacitás nyomást helyez a repülőjegyek árára, így a járatokat csak alacsonyabb nyereségesség mellett sikerül megtölteni, ezért a vállalat csökkentette éves profitkilátásait.
Ugyanakkor a Lufthansa-csoport a második negyedévben hét százalékkal 10 milliárd euróra növelte bevételét és 686 millió eurós üzemi eredményt (korrigált EBIT) ért el, amely viszont jelentősen elmaradt az előző év azonos időszakának 1,1 milliárd eurós értékétől.
Az idei év első hat hónapjában több mint 60 millió utas repült a Lufthansa-csoport légitársaságaival, ami 10 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ebből 2024 második negyedévében a légitársaságok mintegy 36 millió utast fogadtak járataik fedélzetén.
A vállalat továbbra is arra számít, hogy az olasz ITA Airways 41 százalékos részesedésének megvásárlását még az idei évben sikerül lezárni.