Sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki a kanadai közlekedési hatóság az Airbus A220-as típusokra. Ennek alapján 29 000 láb (mintegy 8 840 méter) magasság felett repülve korlátozni kell a hajtóművek teljesítményét, ezért csak kikapcsolt tolóerő-automata mellett lehet emelkedni.
A kanadai közlekedési hatóság által kiadott direktíva részben megerősíti az eddigi értesüléseket, miszerint a Swiss repülőgépeivel történt eseményeknél közrejátszhatott, hogy nagy magasságban magas teljesítményt adtak le a PW1500G típusú hajtóművek.
A most kiadott dokumentum frissíti az Airbus A220-as különböző alváltozatainak üzemeltetési kézikönyvét, ám ez csak átmeneti intézkedés, amíg a probléma tényleges forrását meg nem találják és ki nem küszöbölik.
A direktíva 94 százalékos maximális hajtómű-teljesítményt ír elő FL290 (29 000 láb, mintegy 8840 méter) fölötti magasságban repülve. Ha ezt mégis túllépnék több mint 20 másodpercen keresztül, azt a légijármű személyzetének leszállás után jelentenie kell.
Ahhoz, hogy a korlátozást be lehessen tartani, az előírt magassági határ elérése előtt ki kell kapcsolni a tolóerő-automatát, és manuális szabályozással kell a határérték alatt tartani a hajtómű teljesítményét a további emelkedéskor.
A tolóerő-automata csak az utazómagasság elérése után kapcsolható be ismét, ám ekkor is folyamatosan figyelni kell, hogy a hajtómű N1 értéke ne menjen 94 százalék fölé. A légitársaságoknak hét napjuk van arra, hogy frissítsék a repülőgépek üzemeltetési kézikönyveit és értesítsék a személyzetet a változásról.