A Lufthansa vezetése minél előbb szabadulni akar a 9 milliárdos állami támogatástól, most kötvénykibocsátással szereztek annyi pénzt, amelyből vissza tudják fizetni a belőle eddig felhasznált összeget.
Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezetője korábban is hangsúlyozta, hogy minél előbb szeretne megszabadulni az állami támogatás terhétől. Már csak azért is, mert a szerződés értelmében addig nem fizethetnek osztalékot, amíg használják az adófizetők pénzét.
A Reuters friss híre szerint a Lufthansa kötvénykibocsátás formájában a piacról szerzett 1,6 milliárd euró friss tőkét.
Ebből a légitársasági csoport vissza tudja fizetni a német államnak az eddig felvett összeget, bár a pénzügyi vezető szerint valószínűleg újabb részletet fognak majd lehívni a keretből.
A Lufthansa-csoport egyébként 3 és 3,8 százalék közötti kamatot fizet a kötvények után, ez fele annyi, mint amennyit a járvány első hullámának csúcsán ajánlottak a befektetőknek.
Mint ismert, Németország 9 milliárd eurós keretet biztosított a Lufthansa-csoport légitársaságainak, amelyért cserébe 20 százalékos tulajdonrészt szerzett. Spohr legutóbb az Eurocontrol videokonferenciáján beszélt arról, hogy várhatóan nem lesz szükség a teljes összegre.