A nemzetközi után a belföldi utasszállító járatokat is leállították Indiában, Európában pedig már 70 százalékkal kevesebb a repülés tavalyhoz képest, és egyre több járatbezárást jelentenek be. A Wizz Air flottájának 85 százaléka már a földön áll, de a magyar fapados és a Ryanair húzhatja ki a legtovább kontinensünkön, viszont a Norwegian lehet az első itteni becsődölő légitársaság.

Forrás: Airbus

A Nikkei Asia jelentése szerint az indiai korlátozás keddtől, március 24-től érvényes, az országban a vasúti közlekedést is leállította a kormány, hogy megelőzzék a koronavírus terjedését. Korábban az ország már felfüggesztette a vízumok kiadását, és arra kérték az embereket, hogy feleslegesen ne utazzanak. Mint mindenhol, a korlátozás az áruszállító járatokat itt sem érinti. Az indiai légitársaságok összesen mintegy 650 repülőgéppel rendelkeznek, és már a járvány kitörése előtt is hatalmas problémák voltak a szektorral.

A túl sok felkínált kapacitás lenyomta az árakat, még a fapados Indigo is nehezen tudott profitot termelni, így várhatóan lesznek olyan légitársaságok az ázsiai országban, amelyek nem élik túl ezt a helyzetet.

Az állam legnagyobb légitársaság, az Indigo múlt héten már arra kérte a dolgozókat, hogy fogadjanak el 25 százalékos fizetéscsökkentést ebben a helyzetben, amikor a légiközlekedési iparág jövője a tét.

Nincs egyelőre jobb helyzetben a Délkelet-Ázsia sem. A hongkongi Cathay Pacific tájékoztatása szerint áprilisra tervezett járatainak 96 százalékát vette ki a menetrendből, a Singapore Airlines ugyanekkora kapacitás-csökkentést hajtott végre, a flottája jelentős része már letárolva várja a helyzet jobbra fordulását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy India mellett a Reuters szerint Ausztrália, Új-Zéland, az Egyesült Arab Emírségek, Hongkong, Szingapúr és Tajvan is korlátozza a beutazást a területére.

Az Egyesült Arab Emírségek hatóságainak döntése értelmében március 26-tól két héten át nem közlekedhet utasszállító járat, így teljesen leáll az Emirates, a Flydubai és az Etihad is, de külföldi légitársaságok sem repülhetnek az országba.

Az áruszállító járatokra nem vonatkozik a korlátozás.

Európa ege rövidesen kiürül

Forrás: Lufthansa

Az Eurocontrol adatai szerint március 22-én, vasárnap már 72 százalékkal közlekedett kevesebb gép a légtérben a tavalyi ugyanezen naphoz képest, hétfőn pedig több légitársaság további járatszámcsökkentést jelentett be.

A Lufthansa-leánycég Eurowings már csak a külföldön maradt németek hazaszállítását végzi, a görög Aegean néhány belföldi, szigetek közti útvonalat leszámítva mindenhol leállítja járatait.

A KLM azt közölte, hogy mindössze 57 célállomással indítja majd el a 2020-as nyári menetrendjét március utolsó vasárnapján, de további törlésekre is számítani lehet.

A Wizz közleményében azt írta, márciusban eddig 30 százalékkal teljesítettek kevesebb járatot az egy évvel korábbihoz képest, a flotta 85 százaléka mostanra már kényszerpihenőn van.

A Wizz 15 százaléknyi megmaradt kapacitása a magyar, bolgár és román piaci jelenlétet tükrözi, de továbbra sincs kizárva a fapados teljes leállítása.

Fotó: AIRportal.hu

“The Wizz Air takes it all…”

A CAPA légiközlekedési tanácsadó cég elemzést készített arról, hogy melyik európai légitársaságnak mekkora szabad készpénzállománya van, mivel ez meghatározó lehet abban, hogy segítség nélkül meddig maradhat üzemképes a cég. Az adataik megerősítették a Váradi József Wizz-vezető lapunknak tett korábbi kijelentését, amely szerint jelentős tartalékokkal rendelkezik a fapados társaság.

Az adatbázis információi szerint a Wizz Air 176, a Ryanair 170 napra elegendő bevételnek megfelelő készpénzt halmozott fel. Őket a Finnair (133), az IAG (132), az Easyjet (113), az Air France-KLM (81), a Turkish Airlines (68), a Lufthansa és a SAS (51-51) követi. A sort a Norwegian zárja, a járvány előtt is nehéz anyagi helyzetben működő cégnek 26 napi bevétellel egyenértékű készpénze van.

Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek az értékek a költségcsökkentő lépések hatására javulnak, és minden légitársaság hozott már valamilyen megszorító intézkedést, többen emellett tőkeemeléssel, hitelkeret növeléssel javítják likvid helyzetüket.

Fotó: AIRportal.hu