Sikeres kötvénykibocsátást hajtott végre a Lufthansa, ezért leállítja repülőgép-eladásait. Mivel jövőre is nehéz időszak várható Európában, a cég nem zárja ki, hogy később újrakezdje ezt a programot.

A héten egymilliárd euró értékben, 5,5 éves lejárattal kötvényeket bocsátott ki szolid, 3 százalékos hozammal a Lufthansa, számolt be az Aero.de a vállalat közlése alapján.

A papírokra négyszeres túljelentkezés volt, a cég ennek fényében sikeresnek tekinti a piaci tőkebevonást, és emiatt azonnal le is állította programját, amelyben flottájának jelentős részét kínálta eladásra és azonnali visszabérlésre. Azt azonban nem zárta ki, hogy a jövőben ne indítsa el újra.

Fotó: Lufthansa

A német cégcsoport 496 saját tulajdonú repülőgépet hirdetett meg a lízingcégek között, de mindössze egyetlen Airbus A350-est sikerült értékesítenie, illetve még tárgyalnak egy 777F áruszállítóról.

Carsten Spohr, a Lufthansa csoport vezérigazgatója a Der Spiegel című német lap szerint dolgozóknak azt mondta, előfordulhat, hogy a “családi ezüstöt” is el kell majd adni, hogy a cég életben maradjon, de további részleteket nem mondott. Az újság ezt egyből az Austrian Airlines-ra értette, ezért pár nappal később az osztrák légitársaság vezérigazgatója, Alexis von Hoensbroech cáfolta, hogy erről lenne szó, szerinte ennek egyébként sem lenne értelme a válság közepén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) az éves közgyűlésével egyidejűleg hozta nyilvánosságra előrejelzését, amely szerint Európában idén a légitársaságok 26 milliárd USA-dollár értékű összesített veszteséget kénytelenek elkönyvelni.

Jövőre ez az érték 12 milliárd euróra mérséklődhet, de a készpénztartalékok még jövőre is inkább csökkenni fognak, ezért a cégeknek mindent meg kell tenniük azért, hogy valahogy pénzhez jussanak.

A Lufthansa most sikeresen vont be tőkét, de egyúttal növelte eladósodottságát, viszont sokan nem férnek hozzá a tőkepiacokhoz, ők hasonlóan a német vállalathoz a repülőgépeik eladásával és visszalízingelésével próbálkozhatnak.

Rafael Schvartzman, az IATA európai vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy idén a járatok átlagos kihasználtsága 63,5 százalék lesz, de a nyereséges üzemeléshez ez nagyon kevés. Jövőre 65,5 százalékos érték várható, de legalább 71,9 százalék kellene ahhoz, hogy ne termeljenek további veszteséget.