Lecseréli egyetlen szélestörzsű repülőgépét az Air Serbia, egy tizenkét és fél éves ex-Aeroflot gép érkezik az Etihad Airwaystől bérelt példány helyébe.
A szerb légitársaság idén májusig bérli a YU-ARA lajstromjelű Airbus A330-200-ast, amelyet 2016 májusa óta lízingel egykori befektetőjétől, az Etihad Airwaystől.
A több mint 13 éves repülőgépet 2007-ben állította forgalomba az azóta becsődölt, szintén részben az Etihad Airways érdekköréhez tartozó indiai Jet Airways.
Helyébe egy ugyanilyen típusú, de kicsivel fiatalabb, 12,5 éves példány érkezik.
Az „új” gépet korábban az orosz Aeroflot üzemeltette VP-BLY lajstromjellel, amely az EX-YU Aviation News információi szerint már meg is érkezett a shannoni reptérre, ahol megkapja az Air Serbia arculatát.
A Rolls-Royce típusú hajtóművekkel felszerelt repülőgép fedélzetén összesen 241 utas foglalhat helyet 34 üzleti és 207 turista osztályú ülésen az Aeroflot által használt elrendezésben, de azt egyelőre nem tudni, hogy az Air Serbia átszékezi-e a gépet.
Az Air Serbia a koronavírus járvány egy évvel ezelőtti kezdete óta több, a flottáját érintő változtatást végrehajtott, valamint újratárgyalta repülőgépei lízingszerződéseit.
Több évnyi tervezgetés után kivonták a Boeing 737-300-as típust, felmondták egy ATR72-es és egy Airbus A320-as lízingjét, miközben két A319-es érkezett a flottába.
Mint megírtuk, a szerb állam tavaly decemberben feltőkésítette az Air Serbiát, ezzel párhuzamosan az Etihad Airways részesedése 49-ről 18 százalékra csökkent a cégben.