Az orosz légiközlekedés még egy lépéssel eltávolodott a nyugati sztenderdektől, miután a hatóságok lazítottak a polgári repülőgépekre vonatkozó folyamatos légialkalmasság fenntartásának feltételein.
Az oroszországi légitársaságok a repülőgépalkatrészekre is vonatkozó nyugati szankciók miatt rendkívüli nehézségekkel szembesülnek mind a nemzetközi, mind a belföldi légi összeköttetések fenntartása terén. A szankciók a hajtóművek, részegységek és műszerek mellett az olyan kopóalkatrészekre is vonatkoznak, mint a fékek vagy a gumiabroncsok.
Az ország Szövetségi Légiközlekedési Ügynöksége (Roszaviacija) most hivatalosan is jóváhagyta a repülőgépek kannibalizációját.
Bár a vonatkozó rendeletek részleteit titkosították az Aviation Week értesülése szerint, ez azt jelenti, hogy üzemeltetők a letárolt példányokból kiszerelt alkatrészeket különösebb akadályok nélkül beépíthessék a forgalomban lévő társaikba.
Nem tudni arról, hogy az ilyen alkatrészek kezelése és minőségellenőrzése területén a légiközlekedésben általános sztenderdek betartását és adminisztráció elvégzését megköveteli-e az orosz hatóság.
Az Izvesztyija napilap orosz légitársaságoktól származó forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a légialkalmasság jóváhagyásának egyedüli feltétele, hogy a kiszerelt alkatrészt a beépítés előtt tesztelni kell, majd a másik repülőgépre való beszerelés után újra el kell végezni az előírt próbákat.
A Roszaviacija emellett engedélyezi az orosz légiipari és karbantartócégek számára, hogy az orosz üzemeltetésű, külföldi gyártmányú kereskedelmi repülőgépekhez „utángyártott” alkatrészeket készítsenek és szereljenek be, anélkül, hogy erre jóváhagyással rendelkeznének az adott típus légialkalmassági tanúsítványának tulajdonosától.
Az orosz hatóság az amerikai FAA, az európai EASA és az Egyesült Királyság hatóságai által jóváhagyott alkatrészek mellett engedélyezte az olyan repülőgép-alkatrészek beszerzését, amelyek megfelelőségét Aruba, Brazília, a Bermudák, Kanada, Kína, Egyiptom, India, Irán, Írország, Izrael, Jordánia, Mexikó, Dél-Afrika, Thaiföld, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek és Üzbegisztán hatóságai igazolták.
Bár ezek a rendelkezések rövid távon megkönnyítik az üzemelést az orosz légitársaságok számára, a folyamatos légialkalmasság fenntartására vonatkozó eljárások módosításával az ország még távolabb kerül a nyugati repülésbiztonsági normáktól.