Az Iberia első XWB-jén debütál A350-900-asok módosított szárnya
Módosított szárny és ajtókeret, illetve új winglet jelenik meg a spanyol légitársaság első A350-esével, a fejlesztéseknek köszönhetően az A350-900-as típus hatótávolsága növekszik, az üzemanyag-fogyasztása pedig csökken.
Hamarosan érintőképernyőket kap az Airbus A350-es
Beelőzheti az Airbus amerikai vetélytársát, már tesztelés alatt vannak az A350 XWB pilótafülkéjébe szánt érintőképernyők.
Világ körüli úton az Airbus A330neo
A TAP Portugal leendő A330-900 repülőgépén, mely a vadonatúj Airspace by Airbus kabinberendezésével van felszerelve, a típus forgalomba állása előtti utolsó teszteléseket végzik el.
Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus
Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.
Repedések lehetnek a wingletes Boeing 767-300-asok szárnyain
Anyagfáradásra visszavezethető repedéseket találtak egyes wingletes 767-300-asok szárnyain, az üzemeltetőknek gyakori és rendszeres vizsgálatokat kell elvégezni az FAA rendelkezése szerint.
Kérdőjeles a legelső Boeing 777-es sorsa
Eddig a hongkongi Cathay Pacific flottájában szolgált a legelsőként megépült 777-es: a 24 éves gépet a légitársaság a seattle-i repülési múzeumnak adná, amely azonban egyelőre nem fogadókész.
Jön a megnövelt felszállótömegű és hatótávú A350-1000-es
Megjelent az Airbus termékkatalógusában egy 316 tonnás, legnagyobb felszállótömegű változat is a hosszú A350-esből, amely 5,5 tonnával több terhet szállíthat, vagy 730 kilométerrel távolabbra repülhet az alapverzióhoz képest.
Közeleg a megállapodás a Boeing-Embraer házasságról
Információk szerint a brazil politika már támogatja a végső megállapodástervezetet, így hamarosan a Boeing átveheti az Embraer utasszállító üzletágát.
Hivatalos: több ezer fős leépítés a Rolls-Royce-nál
Több ezer alkalmazottjától válik meg a brit Rolls-Royce repülőgép-hajtómű gyártó és hadiipari csoport, amely az elmúlt évek termelési és gazdálkodási válságai után átfogó átalakítási programba kezdett.
Airbus vs Boeing: májusban is a Boeing volt a jobb
Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások "versenyében", az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.
Több ezer embert bocsát el a Rolls Royce
Több ezer embert bocsát el a brit Rolls Royce átstrukturálási programjának keretében, eközben újabb Trent 1000-es hajtóműveken találtak kompresszorhibát.
Július 1-től veszi át a C Series típuscsaládot az Airbus
Megvan a hatósági jóváhagyás, július 1-től az Airbus irányítja a C Series programot, azaz a CS100 és CS300 típusok gyártását, marketingjét és értékesítését. Az európai gyártó teljesen integrálja az A320-as családba a kanadai típust.
Ruslan újratöltve: gyártanák a típust az oroszok
Modernizálnák és újra sorozatgyártásba helyeznék a négyhajtóműves óriás-áruszállító repülőgépet az oroszok, akik szerint a típus nem ukrán szellemi tulajdon.
Repedés a pilonon: ezért fontos az alapos karbantartás
Az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal végső jelentése szerint a Qantas egyik Boeing 747-esének hajtóműpilonjában talált repedéseket a légitársaság önként vállalt, sűrűbb vizsgálatainak köszönhetően fedezték fel időben.
BelugaXL: egy lépéssel közelebb a felszálláshoz
Újabb teszteken van túl az Airbus óriás szállító repülőgépe.
Új lehetőségeket nyitnak a „crossover” jetek
A Bombardier C Series családja és az Embraer E2-je új generációs típusként nagyobb nyereségességet és eddig nem tapasztalt flexibilitást nyújt a légitársaságoknak.
Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését
A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
Nagyobb lesz a kínai-orosz szélestörzsű repülőgép
A CR929-600-as alapmodell legújabb specifikációja szerint a gép hosszabb és szélesebb lesz az eredeti elképzeléshez képest, így a Boeing 787-9, az A330-900neo és az A350-900 környékére pozicionálják.
Felgyorsítja a Rolls-Royce a 787-esek hajtóművizsgálatát
Hamarosan megkezdi az új részegység tesztelését a Rolls-Royce, amellyel megszüntethetők a Dreamlinerek hajtóműproblémái, de addig is, az átvizsgálási határidő miatt az eddiginél több gépet kell kivonni a forgalomból.
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.
Iskolának adományoz egy CSeries-t a Bombardier
Az egyik legnagyobb kanadai repülőgépszerelő iskolának adományozza a Bombardier a CS100-as hármas számú tesztpéldányát.
Megkezdődött az első ACJ320neo gyártása
Még idén átadja majd az Airbus az első két üzleti gépnek készülő A320neót.
Zöld jelzést kapott a kisebb MRJ
Bár a nagyobb, 90-es típus fejlesztése is több éves csúszásban van, a Mitsubishi úgy döntött, zöld utat ad a kisebb, 70-es MRJ fejlesztésének is.
Boeing 777X felhajtható szárnyvég – feltételekkel
Mivel eddig még nem volt a légiközlekedésben ilyesmi, az USA repülési hatósága tíz pontban foglalta össze, milyen feltételek mentén engedélyezi a Boeing 777X felhajtható szárnyvégeit.









































