Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Új nevet adhat az Airbus a C Series típuscsaládnak

Információk szerint a Bombardier programjának hamarosan lezáruló átvétele után a CS100-asból A210, a CS300-asból pedig A230 lesz, hogy illeszkedjen az Airbus palettájához.

Levegőben az ultrahosszú hatótávú A350-es

A 280 tonnás maximális felszállótömegű A350-900 ULR akár 20 órás, csaknem 18 ezer kilométeres utak megtételére is képes lesz, az első üzemeltető Singapore Airlines közbenső leszállás nélkül repül majd Szingapúr és New York között a típussal.

Afrikában keresnek új vevőt a Superjetnek

A Szuhoj ezúttal a fekete kontinensen próbálja népszerűsíteni a lassan fogyó típust.

Átadta a Boeing az első áruszállítóvá átalakított 737-800-ast

A Boeing átadta az első, az amerikai gyártó átalakítási programjának keretében elkészült Boeing 737-800 "Boeing Converted Freighter" (BCF) repülőgépet.

Korlátozzák a hibás Rolls-Royce-hajtóműves 787-esek ETOPS-engedélyét

Amint várható volt, az amerikai légügyi hivatal kiadta az utasítást, hogy a problémás Rolls-Royce hajtóművekkel szerelt Boeing 787-esek az eddigihez képest jelentősen kisebb távolságra lehetnek a kitérő repterektől a járatok teljesítésekor.

Kirepült az első BBJ MAX a Boeing gyárból

Az első BBJ MAX 8-asba ezt követően beszerelik a kiegészítő üzemanyagtankot, melynek köszönhetően a repülőgép hatótávolsága 6 640 tengeri mérföldesre (12 297 km) növekszik.

Tovább gyűrűzik a 787-esek Rolls-Royce hajtóművei miatti gond

Egyes hírek szerint az amerikai hatóság szigorítani fogja a Boeing 787-9-esek kitérő repterektől való eltávolodását a Trent 1000 hajtóművek problémái miatt, amelyek vizsgálatát meghosszabbította a gyártó.

Megújulnak a pilótafülkék a UPS gépein

Boeing 757-esei és 767-eseinek pilótafülkéje mellett Airbus A300-asait is modernizálni szeretné a UPS.

Már a nyáron létrejöhet az Airbus-Bombardier házasság

Jól haladnak a hatósági vizsgálatok, már az idei év közepére létrejöhet az Airbus és a Bombardier vegyesvállalata a C Series-típuscsalád gyártására és értékesítésére - közölte Tom Enders Airbus-vezér.

Egyelőre jegeli az A320neo-család továbbfejlesztését az Airbus

Jövőre jelentősen emelné a gyártási rátát az Airbus: mivel most erre és a Pratt&Whitney-hajtóművek gondjaira koncentrálnak, az A320-as család további fejlesztését, az A320neo plus és A321neo plus programot egyelőre jegelik.

Legkorábban 2020-ban lesz orosz hajtóműve a Be-200-nak

Az ukrán alkatrészembargó miatt új hajtóműre van szüksége a Be-200 amfíbiának, az új változat legkorábban 2020-ra készülhet el.

A repülőgépek rakterében helyezne el alvókabinokat az Airbus 2020-tól

A repülőgépek fedélzetének padlószintje alatti raktérben elhelyezhető hálókabin-modulok fejlesztéséről és piaci bevezetéséről állapodott meg az Airbus és a Zodiac Aerospace.

Boeing 737 – 51 éve a levegőben!

Napra pontosan 51 évvel ezelőtt, 1967. április 9-én szállt fel először a Boeing Commercial Airplanes repülőgépgyár új modellje, a Boeing 737-100.

Áprilisban újraindulhatnak a P&W-hajtóműves Airbus A320neo átadások

Megérkeztek a kijavított hajtóművek a Pratt & Whitneytől, így az Airbus közlése szerint ebben a hónapban véget érhet a február óta tartó kényszerszünet a PW1100G-JM-hajtóműves A320neo átadások terén.

Karneváli hangulatban adta át az Embraer az első E190-E2 repülőgépet

Igazi karneváli hangulatot varázsolt a brazil repülőgépgyártó a São José dos Camposban működő gyáregység udvarára 2018 április 4-én, az első Embraer E190-E2 átadásának alkalmából.

Kevesebb külföldi alkatrész lesz a Tu-204-esben és az Il-76-osban

Kevesebb ukrán alkatrész lesz ezentúl az Il-76-osokban és Tu-204-esekben, a hidraulika rendszer alkatrészeit mostantól a Techodinamika Holding gyártja.

Újabb rekordot döntött az A321LR: 11 óra a levegőben!

A 11 órás, légvonalban 4 100 tengeri mérföldes (7 600 km) távolságot az A321LR olyan terheléssel repülte le közbenső leszállás nélkül, mintha tele lett volna utasokkal.

Zsarolóvírussal fertőződött a Boeing számítógépes rendszere

Zsarolóvírussal fertőződtek meg a Boeing bizonyos számítógépes rendszerei, amelyek a repülőgépek egyes tesztjeit végezték. A gyár már kiadott egy javítást, közlésük szerint csak a régebbi alrendszerek fertőződtek.

Problémák jelentkeztek az A330neo hajtóműveiben is

A Boeing 787-esek Rolls-Royce hajtóműveiben jelentkező gond az A330neo esetében is tapasztalható, a gyártó szerint az első példány nyári forgalomba helyezése után fél év is eltelhet a végleges megoldásig.

Elkészült az MSz-21 második tesztpéldánya

Befejezte a második MSz-21-300-as összeszerelését az orosz Irkut repülőgépgyártó, a gépen már korrigálták az első prototípus eddigi tesztelése során felszínre került hibákat.

Elállt a harctól a Boeing, jön a C Series a Deltához

Megerősítette a Boeing, hogy nem nyújtott be fellebbezést a Bombardier-t felmentö döntés ellen, az utóbbi pedig erre bejelentette, hogy még az idén megkezdi a vitát kiváltó C Series-ek átadását a Delta Airlines számára.

CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez

Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.

Tovább növeli az A330neo hatótávolságát az Airbus

Érkezik a minden eddiginél nagyobb hatótávú változat az új generációs A330-asokhoz a felszállótömeg növelésével, de a gyártó tervezi a áruszállító változatot is a UPS és az Amazon ösztönzésére.

Így készülnek a Boeingek Seattle-ben

A 737-esek konfigurációs stúdiója után folytassuk a túrát a végösszeszerelő sorokon, amelyből két városba is jutott Seattle környékén: a szomszédos Rentonban csak a 737-esek, a kicsit északabbra lévő Everettben pedig az összes többi modell gyártásával foglalkoznak.

Az UEC szállítja az Il-96-400M erőforrásait

Az UEC szállíthatja az Iljusin Il-96 legújabb változatának, az Il-96-400M-nek a hajtóműveit.

Építs karriert a légiközlekedésben, építs karriert a Lufthansa Technik Budapestnél!

A vállalat egyedülálló, repülőgép-szerelői karrierlehetőséget kínál a szakma elsajátítására egészen az alapoktól: pályakezdőknek illetve az 1-3 évnyi szakmai tapasztalattal rendelkezőknek.
Hirdetés
Translate »