Nem szállíthat Iránnak a Boeing és az Airbus
Az Egyesült Államok bejelentette, hogy kilép az iráni atomszerződésből és visszaállítja a szankciókat.
Tovább korlátozta a hajtóműhibás Dreamlinernek ETOPS-engedélyét az FAA
Újabb szigorú korlátozásokat léptet életbe a Boeing legújabb szélestörzsűjére az FAA.
Együttműködéssel enyhítené az iparági szakemberhiányt az Aeroplex
A magyar és külföldi repülőgépiparban tapasztalható szakemberhiány enyhítése érdekében kötött stratégiai együttműködési megállapodást a nemzeti tulajdonú Aeroplex Kft. és a csepeli Kossuth Lajos Szakgimnázium.
Titokzatos vevő rendelt huszonkét Airbus A319neót
A legkisebb új generációs Airbus nem igazán kelendő, de most egy egyelőre ismeretlen megrendelőre talált, így ismét majdnem fej fej mellett áll a konkurens Boeing 737 MAX 7-essel, de a Bombardier CS300 még mindig népszerűbb náluk.
Megkezdődött a CR929-es koncepcionális tervezése
Felvázolta a COMAC a leendő orosz-kínai szélestörzsű koncepcióját a potenciális beszállítóknak.
Letaszította a trónról az Egek Királynőjét a kéthajtóműves utód
Meghaladta az átadott és forgalomba helyezett 777-esek száma a 747-esekét, de az 1544 példányos mérföldkövet még az Airbus A330 is átlépheti a közeljövőben.
Az év végén nyílik a Boeing átadóközpontja Kínában
Idén év végén nyitja meg 737-es átadóközpontját a Boeing Kínában, a kínai Comac gyártóval vegyesvállalatként üzemeltetett egységbe a gyártási folyamat utolsó fázisait is áthelyezik.
Mégsem kap Boeing 777-eseket az idén Irán
Még nem tudni, hogy az USA újból szigorítja-e a szankciókat, ezért a Boeing elhalasztotta az idei évre előirányzott három 777-es átadását az Iran Air számára, ezeknek más vevőket keres.
Tovább növeli a Boeing a 767-esek gyártási ütemét
A jelenlegihez képest húsz százalékkal több, évente harminchat példány készül a következő években a 767-es teherszállító változatából, hiszen még több tucatnyira van megrendelés.
Csökkenti az Airbus az A330-as gyártási rátáját
Csökkenti az Airbus az A330-as gyártási rátáját, mivel az elmúlt időszakban több vevő is elpártolt az egyébként sem túl nagy sikerrel értékesített neo változatoktól.
A hajtóműgondok már az Airbus pénzügyi eredményét is lerontották
A Pratt and Whitney hajtóműgondja már az Airbus pénzügyi eredményeit is befolyásolják, az első negyedévben kétszámjegyű csökkenés mutatkozott egyes tételekben.
Irán negyven Superjetet vásárol
Egyből két vevőt is talált a típusra az UAC a közel-keleti országban.
Új nevet adhat az Airbus a C Series típuscsaládnak
Információk szerint a Bombardier programjának hamarosan lezáruló átvétele után a CS100-asból A210, a CS300-asból pedig A230 lesz, hogy illeszkedjen az Airbus palettájához.
Levegőben az ultrahosszú hatótávú A350-es
A 280 tonnás maximális felszállótömegű A350-900 ULR akár 20 órás, csaknem 18 ezer kilométeres utak megtételére is képes lesz, az első üzemeltető Singapore Airlines közbenső leszállás nélkül repül majd Szingapúr és New York között a típussal.
Afrikában keresnek új vevőt a Superjetnek
A Szuhoj ezúttal a fekete kontinensen próbálja népszerűsíteni a lassan fogyó típust.
Átadta a Boeing az első áruszállítóvá átalakított 737-800-ast
A Boeing átadta az első, az amerikai gyártó átalakítási programjának keretében elkészült Boeing 737-800 "Boeing Converted Freighter" (BCF) repülőgépet.
Korlátozzák a hibás Rolls-Royce-hajtóműves 787-esek ETOPS-engedélyét
Amint várható volt, az amerikai légügyi hivatal kiadta az utasítást, hogy a problémás Rolls-Royce hajtóművekkel szerelt Boeing 787-esek az eddigihez képest jelentősen kisebb távolságra lehetnek a kitérő repterektől a járatok teljesítésekor.
Kirepült az első BBJ MAX a Boeing gyárból
Az első BBJ MAX 8-asba ezt követően beszerelik a kiegészítő üzemanyagtankot, melynek köszönhetően a repülőgép hatótávolsága 6 640 tengeri mérföldesre (12 297 km) növekszik.
Tovább gyűrűzik a 787-esek Rolls-Royce hajtóművei miatti gond
Egyes hírek szerint az amerikai hatóság szigorítani fogja a Boeing 787-9-esek kitérő repterektől való eltávolodását a Trent 1000 hajtóművek problémái miatt, amelyek vizsgálatát meghosszabbította a gyártó.
Megújulnak a pilótafülkék a UPS gépein
Boeing 757-esei és 767-eseinek pilótafülkéje mellett Airbus A300-asait is modernizálni szeretné a UPS.
Már a nyáron létrejöhet az Airbus-Bombardier házasság
Jól haladnak a hatósági vizsgálatok, már az idei év közepére létrejöhet az Airbus és a Bombardier vegyesvállalata a C Series-típuscsalád gyártására és értékesítésére - közölte Tom Enders Airbus-vezér.
Egyelőre jegeli az A320neo-család továbbfejlesztését az Airbus
Jövőre jelentősen emelné a gyártási rátát az Airbus: mivel most erre és a Pratt&Whitney-hajtóművek gondjaira koncentrálnak, az A320-as család további fejlesztését, az A320neo plus és A321neo plus programot egyelőre jegelik.
Legkorábban 2020-ban lesz orosz hajtóműve a Be-200-nak
Az ukrán alkatrészembargó miatt új hajtóműre van szüksége a Be-200 amfíbiának, az új változat legkorábban 2020-ra készülhet el.
A repülőgépek rakterében helyezne el alvókabinokat az Airbus 2020-tól
A repülőgépek fedélzetének padlószintje alatti raktérben elhelyezhető hálókabin-modulok fejlesztéséről és piaci bevezetéséről állapodott meg az Airbus és a Zodiac Aerospace.
Boeing 737 – 51 éve a levegőben!
Napra pontosan 51 évvel ezelőtt, 1967. április 9-én szállt fel először a Boeing Commercial Airplanes repülőgépgyár új modellje, a Boeing 737-100.