Airbus vs Boeing: májusban is a Boeing volt a jobb
Folytatódott a Boeing menetelése az Airbusszal szemben a rendelések és átadások "versenyében", az ötödik hónapban mindkét szegmensben jobban teljesítettek az amerikaiak, mint az európaiak.
Több ezer embert bocsát el a Rolls Royce
Több ezer embert bocsát el a brit Rolls Royce átstrukturálási programjának keretében, eközben újabb Trent 1000-es hajtóműveken találtak kompresszorhibát.
Július 1-től veszi át a C Series típuscsaládot az Airbus
Megvan a hatósági jóváhagyás, július 1-től az Airbus irányítja a C Series programot, azaz a CS100 és CS300 típusok gyártását, marketingjét és értékesítését. Az európai gyártó teljesen integrálja az A320-as családba a kanadai típust.
Ruslan újratöltve: gyártanák a típust az oroszok
Modernizálnák és újra sorozatgyártásba helyeznék a négyhajtóműves óriás-áruszállító repülőgépet az oroszok, akik szerint a típus nem ukrán szellemi tulajdon.
Repedés a pilonon: ezért fontos az alapos karbantartás
Az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal végső jelentése szerint a Qantas egyik Boeing 747-esének hajtóműpilonjában talált repedéseket a légitársaság önként vállalt, sűrűbb vizsgálatainak köszönhetően fedezték fel időben.
BelugaXL: egy lépéssel közelebb a felszálláshoz
Újabb teszteken van túl az Airbus óriás szállító repülőgépe.
Új lehetőségeket nyitnak a „crossover” jetek
A Bombardier C Series családja és az Embraer E2-je új generációs típusként nagyobb nyereségességet és eddig nem tapasztalt flexibilitást nyújt a légitársaságoknak.
Vizsgálja az Airbus az A350-1000 hatótávnövelését
A Qantas tervezett közvetlen Sydney-London és hasonló, 20 órás járataihoz nem csak az A350-900-as, hanem a hosszabb törzsű változat módosítását is el tudja képzelni az Airbus.
Nemsokára száz A320neo állhat hajtóművek nélkül
Az Airbus üzemeiben hamarosan eléri a százat azon A320neo családba tartozó, elkészült gépek száma, amelyeket egyelőre nem tudnak átadni az üzemeltetőknek a hajtóműgyártók hibájából.
Nagyobb lesz a kínai-orosz szélestörzsű repülőgép
A CR929-600-as alapmodell legújabb specifikációja szerint a gép hosszabb és szélesebb lesz az eredeti elképzeléshez képest, így a Boeing 787-9, az A330-900neo és az A350-900 környékére pozicionálják.
Felgyorsítja a Rolls-Royce a 787-esek hajtóművizsgálatát
Hamarosan megkezdi az új részegység tesztelését a Rolls-Royce, amellyel megszüntethetők a Dreamlinerek hajtóműproblémái, de addig is, az átvizsgálási határidő miatt az eddiginél több gépet kell kivonni a forgalomból.
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.
Iskolának adományoz egy CSeries-t a Bombardier
Az egyik legnagyobb kanadai repülőgépszerelő iskolának adományozza a Bombardier a CS100-as hármas számú tesztpéldányát.
Megkezdődött az első ACJ320neo gyártása
Még idén átadja majd az Airbus az első két üzleti gépnek készülő A320neót.
Zöld jelzést kapott a kisebb MRJ
Bár a nagyobb, 90-es típus fejlesztése is több éves csúszásban van, a Mitsubishi úgy döntött, zöld utat ad a kisebb, 70-es MRJ fejlesztésének is.
Boeing 777X felhajtható szárnyvég – feltételekkel
Mivel eddig még nem volt a légiközlekedésben ilyesmi, az USA repülési hatósága tíz pontban foglalta össze, milyen feltételek mentén engedélyezi a Boeing 777X felhajtható szárnyvégeit.
Nem jött össze a United megállapodás az Airbusnak
A Reuters szerint az Airbus elbukta a Boeinggel szembeni harcát a Unitednél, az amerikai légitársaság az A330-asok helyett további Dreamlinereket vásárol majd.
Végleg elmeszelték az Airbust tiltott állami forrásokért
A Világkereskedelmi Szervezet újabb határozata szerint tiltott támogatást kapott az Airbus. A Boeing elleni európai beadványról a következő döntés nemsokára szintén megszületik.
Szándéknyilatkozat, opció, vételi jog: mi a különbség?
Ha egy légitársaság vagy lízingcég repülőgépeket vesz, a bejelentéskor különböző kifejezéseket használnak, most bemutatjuk, mi az eltérés közöttük.
Kínai befektető is beszáll a szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe
A kínai Ctrip, óriás utazásszervező cég is beszáll a Boom Technology szuperszonikus utasszállítójának fejlesztésébe, így csökkentenék felére Kína és az USA nyugati-parti nagyvárosai közötti mintegy fél napos repülési időt.
Új generációs szárnyakat tervez az Airbus
Az előzetes adatok szerint valóban előnyös az egyik A340-es prototipuson jelenleg tesztelt, kisebb légellenállású szárnykialakítás, de az Airbus eközben kutatóprogramot is indított egy új, következő generációs szerkezet megalkotására.
Airbus vs Boeing: több gépet adott át az Airbus, többet rendeltek...
Érdekesen alakult a két nagy repülőgépgyártó megrendelés-gépátadás versenye, fordított eredményt hozott ugyanis az év negyedik hónapja.
Nem szállíthat Iránnak a Boeing és az Airbus
Az Egyesült Államok bejelentette, hogy kilép az iráni atomszerződésből és visszaállítja a szankciókat.
Tovább korlátozta a hajtóműhibás Dreamlinernek ETOPS-engedélyét az FAA
Újabb szigorú korlátozásokat léptet életbe a Boeing legújabb szélestörzsűjére az FAA.
Együttműködéssel enyhítené az iparági szakemberhiányt az Aeroplex
A magyar és külföldi repülőgépiparban tapasztalható szakemberhiány enyhítése érdekében kötött stratégiai együttműködési megállapodást a nemzeti tulajdonú Aeroplex Kft. és a csepeli Kossuth Lajos Szakgimnázium.













































