Áprilisban újraindulhatnak a P&W-hajtóműves Airbus A320neo átadások
Megérkeztek a kijavított hajtóművek a Pratt & Whitneytől, így az Airbus közlése szerint ebben a hónapban véget érhet a február óta tartó kényszerszünet a PW1100G-JM-hajtóműves A320neo átadások terén.
Karneváli hangulatban adta át az Embraer az első E190-E2 repülőgépet
Igazi karneváli hangulatot varázsolt a brazil repülőgépgyártó a São José dos Camposban működő gyáregység udvarára 2018 április 4-én, az első Embraer E190-E2 átadásának alkalmából.
Kevesebb külföldi alkatrész lesz a Tu-204-esben és az Il-76-osban
Kevesebb ukrán alkatrész lesz ezentúl az Il-76-osokban és Tu-204-esekben, a hidraulika rendszer alkatrészeit mostantól a Techodinamika Holding gyártja.
Újabb rekordot döntött az A321LR: 11 óra a levegőben!
A 11 órás, légvonalban 4 100 tengeri mérföldes (7 600 km) távolságot az A321LR olyan terheléssel repülte le közbenső leszállás nélkül, mintha tele lett volna utasokkal.
Zsarolóvírussal fertőződött a Boeing számítógépes rendszere
Zsarolóvírussal fertőződtek meg a Boeing bizonyos számítógépes rendszerei, amelyek a repülőgépek egyes tesztjeit végezték. A gyár már kiadott egy javítást, közlésük szerint csak a régebbi alrendszerek fertőződtek.
Problémák jelentkeztek az A330neo hajtóműveiben is
A Boeing 787-esek Rolls-Royce hajtóműveiben jelentkező gond az A330neo esetében is tapasztalható, a gyártó szerint az első példány nyári forgalomba helyezése után fél év is eltelhet a végleges megoldásig.
Elkészült az MSz-21 második tesztpéldánya
Befejezte a második MSz-21-300-as összeszerelését az orosz Irkut repülőgépgyártó, a gépen már korrigálták az első prototípus eddigi tesztelése során felszínre került hibákat.
Elállt a harctól a Boeing, jön a C Series a Deltához
Megerősítette a Boeing, hogy nem nyújtott be fellebbezést a Bombardier-t felmentö döntés ellen, az utóbbi pedig erre bejelentette, hogy még az idén megkezdi a vitát kiváltó C Series-ek átadását a Delta Airlines számára.
CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez
Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.
Tovább növeli az A330neo hatótávolságát az Airbus
Érkezik a minden eddiginél nagyobb hatótávú változat az új generációs A330-asokhoz a felszállótömeg növelésével, de a gyártó tervezi a áruszállító változatot is a UPS és az Amazon ösztönzésére.
Így készülnek a Boeingek Seattle-ben
A 737-esek konfigurációs stúdiója után folytassuk a túrát a végösszeszerelő sorokon, amelyből két városba is jutott Seattle környékén: a szomszédos Rentonban csak a 737-esek, a kicsit északabbra lévő Everettben pedig az összes többi modell gyártásával foglalkoznak.
Az UEC szállítja az Il-96-400M erőforrásait
Az UEC szállíthatja az Iljusin Il-96 legújabb változatának, az Il-96-400M-nek a hajtóműveit.
Bepillantottunk a Boeing 737-esek rentoni fedélzeti konfigurációs stúdiójába
Ellátogattunk a 737-esek konfigurációs stúdiójába, ahol a Boeinggel közösen kezdik el a légitársaság arculati szakemberei összeállítani a terméket a burkolatok színétől kezdve a mosdókig.
Korábban jóváhagyhatják a hatóságok az Airbus-Bombardier együttműködést
Jól halad a hatósági jóváhagyás folyamata, így az eredeti 2018 végi határidő helyett már az év közepén átveheti a Bombardier C Series program irányítását az Airbus.
Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása
Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.
Manuálisan nyílnak, de automatikusan felhajlanak majd 777X szárnyvégei
Közzétette a Boeing, hogy fel- és leszálláskor mik lesznek majd a pilóták teendői a 777X felhajtható szárnyvégeivel, illetve azok esetleges hibás működése esetén.
Levegőben a mini-MAX!
Végrehajtotta szűzrepülését az új generációs hajtóművekkel felszerelt Boeing 737 MAX-család legkisebb befogadóképességű, ugyanakkor legnagyobb hatótávú változata, a MAX 7.
Újabb hiba: Rövidzárlat lehet az A320neo hajtóműveiben
A Lufthansa leállította a tíz A320neo típusú gépét, mert a Pratt&Whitney-hajtóművekben a kábelek kidörzsölődhetnek, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson.
Levegőben a GE9X, a 777X hajtóműve!
Az új fejlesztésű és elképesztő méretű erőforrás a hajtóműgyártó átalakított Boeing 747-esének szárnya alatt, a kaliforniai Victorville-ből emelkedett először a levegőbe.
Guinness rekord: átadta a Boeing a tízezredik 737-est
Míg az első 5000 példány legyártásához 40 évre volt szüksége a Boeingnek, az újabb 5000 példány mindössze 12 év alatt elkészült, a Boeing idén tovább emeli a 737-es gyártósor sebességét.
Airbus vs Boeing – Több Airbus fogyott, több Boeinget gyártottak
Az eladásokon még érződik az év eleje, ebben a csendes vízben most az Airbus tudott több hullámot vetni, a Boeingnél viszont - mint mindig - jobban ment a gépátadás.
Lerántotta a leplet a Boeing a tervezett „797”-esről
Nyilvánosságra került a hivatalos koncepciórajz a Boeing tervezett új közepes méretű típusáról, a gép leginkább egy 767-esre emlékeztet. A Lufthansa vezetője közölte, hogy vizsgálják az elképzelést, a United szerint viszont nem lesz meg időben az új Boeing, ezért az Airbusnál is körülnéz.
Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát
Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.
Pratt: most már tényleg jó az áttételes hajtómű!
A Pratt & Whittney szerint nincs már több hiba az Airbus A320neóhoz és a Bombardier C Series-hez használt hajtóművekben, és biztosak abban, hogy növekedni fog a kereslet az erőforrás iránt.
Elpártolt az utolsó vevő is a legkisebb A350-estől
Konvertálta az Asiana az A350-800-as megrendelését -900-asokra, nyugodtan ejtheti az Airbus a projektet. Eközben a kisebbik A330neo okoz fejfájást, de a gyár szerint nincs nagy kár a nagyobbikkal azonos gyártósor miatt - remélik, később majd lendületet kap a program.