Bepillantottunk a Boeing 737-esek rentoni fedélzeti konfigurációs stúdiójába
Ellátogattunk a 737-esek konfigurációs stúdiójába, ahol a Boeinggel közösen kezdik el a légitársaság arculati szakemberei összeállítani a terméket a burkolatok színétől kezdve a mosdókig.
Korábban jóváhagyhatják a hatóságok az Airbus-Bombardier együttműködést
Jól halad a hatósági jóváhagyás folyamata, így az eredeti 2018 végi határidő helyett már az év közepén átveheti a Bombardier C Series program irányítását az Airbus.
Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása
Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.
Manuálisan nyílnak, de automatikusan felhajlanak majd 777X szárnyvégei
Közzétette a Boeing, hogy fel- és leszálláskor mik lesznek majd a pilóták teendői a 777X felhajtható szárnyvégeivel, illetve azok esetleges hibás működése esetén.
Levegőben a mini-MAX!
Végrehajtotta szűzrepülését az új generációs hajtóművekkel felszerelt Boeing 737 MAX-család legkisebb befogadóképességű, ugyanakkor legnagyobb hatótávú változata, a MAX 7.
Újabb hiba: Rövidzárlat lehet az A320neo hajtóműveiben
A Lufthansa leállította a tíz A320neo típusú gépét, mert a Pratt&Whitney-hajtóművekben a kábelek kidörzsölődhetnek, a mérnökök már dolgoznak a megoldáson.
Levegőben a GE9X, a 777X hajtóműve!
Az új fejlesztésű és elképesztő méretű erőforrás a hajtóműgyártó átalakított Boeing 747-esének szárnya alatt, a kaliforniai Victorville-ből emelkedett először a levegőbe.
Guinness rekord: átadta a Boeing a tízezredik 737-est
Míg az első 5000 példány legyártásához 40 évre volt szüksége a Boeingnek, az újabb 5000 példány mindössze 12 év alatt elkészült, a Boeing idén tovább emeli a 737-es gyártósor sebességét.
Airbus vs Boeing – Több Airbus fogyott, több Boeinget gyártottak
Az eladásokon még érződik az év eleje, ebben a csendes vízben most az Airbus tudott több hullámot vetni, a Boeingnél viszont - mint mindig - jobban ment a gépátadás.
Lerántotta a leplet a Boeing a tervezett „797”-esről
Nyilvánosságra került a hivatalos koncepciórajz a Boeing tervezett új közepes méretű típusáról, a gép leginkább egy 767-esre emlékeztet. A Lufthansa vezetője közölte, hogy vizsgálják az elképzelést, a United szerint viszont nem lesz meg időben az új Boeing, ezért az Airbusnál is körülnéz.
Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát
Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.
Pratt: most már tényleg jó az áttételes hajtómű!
A Pratt & Whittney szerint nincs már több hiba az Airbus A320neóhoz és a Bombardier C Series-hez használt hajtóművekben, és biztosak abban, hogy növekedni fog a kereslet az erőforrás iránt.
Elpártolt az utolsó vevő is a legkisebb A350-estől
Konvertálta az Asiana az A350-800-as megrendelését -900-asokra, nyugodtan ejtheti az Airbus a projektet. Eközben a kisebbik A330neo okoz fejfájást, de a gyár szerint nincs nagy kár a nagyobbikkal azonos gyártósor miatt - remélik, később majd lendületet kap a program.
Hatvanegy éve szállt fel először az An-12 elődtípusa
Hatvanegy éve repült először az Antonov An-10, a máig sikeres An-12 alapjául szolgáló típus első példánya.
Hamarosan elindulhat az Il-114-300 sorozatgyártása
Hamarosan megkezdődhet az Ilyushin Il-114-300 sorozatgyártása, amennyiben lesz rá vevő.
Boeing: a következő évtizedben már lesznek önvezető légitaxik
A Boeing vezérigazgatója szerint a következő évtizedben már biztosan utazhatunk vezető nélküli légitaxikon, a fejlődés ugyanis gyorsabb, mint azt bárki gondolná.
Elbocsátásokat tervez és készül a Brexitre az Airbus
Az A380-asok gyártásának csökkentése és az A400M katonai szállítógép problémái miatt elbocsátások és más munkakörbe helyezések is lehetnek az Airbusnál, amely a Brexit miatt pedig a részegységek beraktározására készül.
United: Jobb lesz a 737 MAX 10 mint a MAX 9
Négyszer több 737 MAX 10-esre van már megrendelés, mint MAX 9-re, ennek oka az, amit a United is kijelentett: egy ülésre vetítve gazdaságosabb a nagyobbik változat.
Negyvenkilenc éve repült először a Concorde
Negyvenkilenc éve szállt fel először az ikonikus szuperszonikus utasszállító, a francia-brit összefogással készült Concorde.
Embraer E190-E2 – megvan a légialkalmassági tanúsítvány
Megkapta a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges hatósági engedélyt a brazil gyártású Embraer E190-E2 típus.
Kigördült az első A350-900 ULR, mely Szingapúrból akár New Yorkig repülhet
Több mint 20 órás járatok teljesítésére is képes lesz az A350-900 ULR, melynek hatótávja csaknem 18 000 kilométer. Az eddig titokban tartott nagyobb wingletek is erre az ultra hosszú hatótávú változatra kerülnek fel. Az első üzemeltető a Singapore Airlines.
Átadta a nyolcezredik legyártott keskenytörzsű gépét az Airbus
Az európai repülőgépgyártó átadta a nyolcezredik keskenytörzsű repülőgépét, amely azonban a közelmúltban felmerült hajtómű-problémában érintett.
Rolls-Royce: Nem lesz gond az A350-esek hajtóműveivel
A Boeing 787-esek Trent 1000-eseinél tapasztalt problémák nem jelennek meg az Airbus A350-esek Trent XWB-hajtóművein a Rolls-Royce szerint, sőt, kimagasló a megbízhatóságuk.
Érdeklődik a szuperszonikus Boom iránt a Qatar Airways
Amennyiben tisztázódik a még csak tervezőasztalon létező gép hajtóművének kérdése, a Qatar Airways megvizsgálja a szuperszonikus gép forgalomba állításának lehetőségét.
Átmeneti megoldás a neók új hajtóműproblémájára
A Pratt&Whitney egy időszaki megoldást talált a legújabb hajtóműgondra, az új tömítések gyári bevezetése pedig március elejétől várható.