A korábbi terveknek megfelelően, áprilisban indítja újra a Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo-családba tartozó repülőgépek átadását az európai repülőgépgyártó.

A Flightglobal kedden késő esti cikkében azt írta, hogy a PW1100G-hajtóműves neók átadása csak májusban, vagy júniusban indulhat újra, de a repülőgépgyártó kérésére szerdán korrigálták a hírt, mely szerint már áprilisban ismét megindulhat az érintett repülőgépek átadása a megrendelők részére.

A repülőgépgyártó azt is közölte, hogy már megérkeztek hozzá a Pratt & Whitneytől a kijavított PW1100G erőforrások, így már ebben a hónapban véget érhet a február óta tartó kényszerszünet a P&W-hajtóműves neó átadások terén.

Balul sült el egy hiba javítása

Fotó: AIRportal.hu

Az Airbus február első felében függesztette fel a PW1100G erőforrások átvételét a Pratt & Whitney-től, miután az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban, egy újabb, súlyos műszaki hiba miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az EASA akkori közlése szerint egyes Pratt & Whitney hajtóműves A320neo és A321neo repülőgépeknél többször kellett leállítani repülés közben a hajtóműveket és megszakított felszállásokról is érkeztek jelentések.

A P&W közlése szerint a hiba egy 98 darabos PW1100G hajtómű-kontingenst érint a legutóbbi gyártási sorozatból. Az hibás hajtóművekből 43 darabot szereltek fel 32 repülőgépre, melyek kereskedelmi forgalomba álltak. 55 hibás hajtóművet az Airbusnak ugyan átadtak, de azok még nem kerültek a vevőkhöz.

A hajtóműgyártó előzetes vizsgálatai szerint az újabb problémát a magas nyomású kompresszor tengelyén az egyik tömítés hibája okozza. Az érintett alkatrészen a gyártó tavaly év végén módosított. A PW1100G-JM hajtóművek érintett tömítése eredetileg is tervezési hibás volt, emiatt bizonyos időközönként ellenőrizni kellett a hajtóműveket. A Pratt ezt szerette volna kiküszöbölni egy újratervezett tömítéssel, amelyet múlt év végén kezdtek alkalmazni a sorozat gyártott hajtóműveknél. Az új tömítés azonban rontott a helyzeten, ez vezetett több repülés közbeni hajtómű leállításhoz.

Fotó: AIRportal.hu