További vizsgálatok szükségesek a Rolls-Royce Trent 1000 egyik változatán jelentkezett műszaki gond miatt, a gyártó szerint 380 hajtómű érintett a Dreamlinereken, a Boeing szerint a 787-es flotta negyede. Az EASA már kiadott egy új direktívát a boroszkópos vizsgálatokra, az amerikai társa, az FAA pedig egyes hírek szerint korlátozni fogja, hogy mennyire távolodhatnak el az érintett gépek a kitérő leszállóhelyektől.

Folytatódnak az új generációs, Trent 1000 típusú hajtóművek tavaly év végén jelentkezett gondjai miatti nehézségek.

A C típusváltozatú szerkezeten a középső turbinafokozatban állhat fenn idő előtti korrózió és repedés, a vizsgálatokat meghosszabbították. Az aero.de cikke szerint a Rolls-Royce azt közölte, hogy 380 hajtómű érintett, a Boeing pedig arról szólt, hogy az eddig átadott 670 Dreamliner negyede.

Egyre súlyosabbnak tűnik a probléma (Forrás: Rolls Royce)

Ezt a variánst a 787-9-eseken használják a közlés szerint. Mindkét gyártó hangsúlyozta, hogy a többi Trent 1000 változat nem problémás, és hogy úton van a megoldás. A Rolls-Royce most kiterjedt vizsgálatokat folytat a karbantartó cégekkel együttműködésben, a következő hetekben sűrűn ellenőrzik a szerkezeteket.

A közelmúltban az európai hatóság, az EASA már kiadott egy direktívát, most egy újabbal írta ezt felül, gyakori boroszkópos vizsgálatot előírva – írja a rangos szakportál, a Leeham News. Amely arról is értesült piaci forrásokból, hogy egy mindezeknél is komolyabb lépés van készülőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanis hírek szerint az amerikai repülésfelügyelet, az FAA korlátozni fogja a most 330 perces ETOPS eljárás szerinti repülést 140 percre, ha pedig problémás hajtóművet talál egy vizsgálat, 60 percre.

Az ETOPS eljárás azt jelenti, hogy egy két hajtóműves repülőgép mennyire távolodhat el a leszállására alkalmas kitérő repülőtértől (praktikusan tengerek, óceánok, vagy nagy kiterjedésű egyéb lakatlan területek felett). Ezt percben adják meg a légialkalmassági dokumentumokban.

Mint arról beszámoltunk, mindegyik 787-9-est üzemeltető légitársaság jelentett hajtóműleállásos eseteket, számos cégnél több példányt a földre kellett parancsolni, ha mindkét hajtóműve érintett. A Leeham értesülése szerint legalább 30, de akár 50 gép is parkolhat világszerte.

Úgy tudják, hogy az FAA direktívája már kedden megjelenhet, bár az nem egyértelmű egyelőre, hogy pontosan hány percre korlátozódik majd az ETOPS-repülés.