Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Három különböző hajtóműverziót vizsgál a Boeing a 757 utódhoz

A három nagy hajtóműgyártó három teljesen más elképzeléssel állt elő a Boeing új közepes hatótávolságú repülőgépéhez (NMA), ezeket a rentoniak most vizsgálják.

Megvalósítja a rövidebb törzsű Superjetet a Szuhoj

Nem a hosszítás, hanem a törzsrövidítés mellett döntött a Szuhoj, az új változat 2022-ben állhat szolgálatba, de a Superjethez kínált új winglet már az idén a piacra kerülhet.

Új tervvel állt elő a Boeing az Embraer átvételére

A katonai divízió megmaradna Brazíliának, a Boeing pedig a többségi tulajdonában álló új közös cégbe vinné az Embraer-utasszállítók gyártását.

A321P2F: Megvan az indító ügyfél, tíz gépet alakít át az EFW

Az A321P2F akár 27,9 tonna áru szállítására lesz képes 2300 tengeri mérföld (4260km) távolságra fő fedélzetén 14 palettát, az alsó csomagterekben pedig akár 10 konténert tud szállítani.

Újabb egy évet csúszik a kínai C919-es

Az új fejlesztésű kínai utasszállító forgalomba állítása három év múlva, 2021-ben várható.

Boeing: Megvan a 737 MAX 10 végleges konfigurációja

Az amerikai repülőgépgyártó véglegesítette a 737 MAX család legnagyobb befogadóképességű változatának konfigurációját, a Boeing vizsgálja a 737-es gyártósor kapacitásainak emelését.

Műszaki problémát találtak a 777X teszthajtóművében

Egy részegységet cserélni kell az új generációs 777-esre kifejlesztett hajtóműben, a tesztrepülését ezért elhalasztották, de a program nem lesz késésben a General Electric szerint.

Nagyobb szárnyvégek lesznek az A350-eseken

Valóban új, nagyobb wingleteket kap az A350-es, és a hamarosan forgalomba álló hosszabb változat teljesítménye a tesztek alapján felülmúlja a várakozásokat.

Airbus: újabb vevők jöhetnek az A380-ra, több keskenytörzsű készülhet

Az Airbus várakozásai szerint az Emirates-szel kötött újabb A380-as üzlet után újabb légitársaságok jelentkeznek majd a gépért. Emellett a keskenytörzsű gyártósorokból az eddigi terveknél is több gépet facsarnának ki.

Elkészült a MAX-család legkisebb tagja

A Boeing 737 MAX 7 prototípusa melynek összeszerelését 2017 novemberében kezdte meg a gyártó ma gördült ki ünnepélyesen a rentoni gyártósorról.

Az ATR sem fejleszt 100 utasos turbólégcsavarost

A száz férőhelyes ATR kifejlesztése nem kivitelezhető egyszerűen az ATR72-es megnyújtásával, az Airbus nem invesztál a programba és már az olasz Leonardo új vezetése is letett a programról.

Megvalósulhat a még nagyobb Airbus A321neo

Lényegében elismerte az Airbus, hogy gondolkodik az A321neo törzshosszabbításán, de az biztos, hogy az új ajtókiosztással a jelenleginél tízzel több, 250 utas is elférhet a típusban.

Felszállt az első Airbus A321LR

Az A321neo hosszú hatótávú változata 2018. január 31-én délelőtt 11 órakor szállt fel a hamburgi Airbus üzemből első tesztrepülésére, melyet mintegy két és fél órásra tervezett az európai gyártó.

Jöhetnek még meglepetések a Boeing-Bombardier vitában

Több fórumhoz is fordulhat a Boeing, miután elmeszelték a panaszát a Bombardier ellen, de vélhetően kevés az esélye a háború megnyerésére.

Egyelőre nem lesz új turbólégcsavaros Embraer

A brazil gyártó egyelőre nem vág bele egy új, turbólégcsavaros utasszállító típus gyártásába, figyelmüket az E2-család kereskedelmi forgalombaállítására és a típus eladására akarják koncentrálni.

Nyert a Bombardier, nem lesz büntetővám

Megnyerte a Bombardier azt a vitát, amelyet még a Boeing kezdeményezett, és amelynek tétje, hogy kivetnek-e 300 százalékos büntetővámot a CSeriesekre az Egyesült Államokban.

Lemondta MRJ-megrendelését az Eastern Airlines

Lemondta Mitsubishi MRJ-re vonatkozó megrendelését a New Eastern Airlines, 40-nel csökkent a leadott rendelések száma.

Mobilapplikációval népszerűsíti az A380-ast az Airbus

Meglehetősen egyedi módon próbálják meg népszerűsíteni az utasok körében a Superjumbo-t.

Az Embraer vezetője szerint lejtmenetbe kapcsolhatnak a légitársaságok

Az Embraer vezetője szerint a következő időszakban lejtmenetbe kapcsolhatnak a légitársaságok, mert a kedvező időszakban a busás hasznot ugyan zsebre tették, de strukturális változtatásokat nem hajtottak végre.

Minden Rolls-Royce hajtómű hibás a Boeing 787-9-eseken

A Dreamliner-program főmérnöke közölte, hogy a Boeing 787-9-est üzemeltető minden légitársaságnál tapasztaltak problémákat a Rolls-Royce hajtóművekben, a javításon már dolgoznak.

Jobban teljesít az elvártnál az Embraer E190 új változata

A tervezetthez képest kedvezőbb az üzemanyag-fogyasztása és jobb a felszállási teljesítménye a hamarosan forgalomba álló új E-jetnek.

Rolls-Royce hajtóműveket kapnak az Aercap Dreamlinerei

A Rolls-Royce az új Trent 1000 TEN hajtóművel ütötte ki riválisát, a General Electricet az Aercap-üzletből.

Kiadta az engedélyt az FAA a 787-10 forgalomba helyezéséhez

A Boeing 787-10 repülési tesztjei 2017. március végén kezdődtek, a háromgépes tesztflotta összesen 900 repült órát teljesített, a Singapore Airlines várhatóan májusban állítja kereskedelmi forgalomba a legnagyobb Dreamlinert.

35 éves történetének egyik legjobb évét zárta tavaly az ATR

Megerősítette piacvezető pozícióját az ATR a maximum 90 fős turbólégcsavaros repülőgépek szegmensében 2017-ben, de komoly konkurenciává válik a Bombardier C Series és az Embraer E2 típuscsalád.

Hamarosan döntés születik a Boeing-Bombardier vitában

Kiadta az illetékes bizottság a jelentését, a napokban ítélnek a büntetővámról. A Boeing folytatja a kétséges érvelést, de mélyebb lehet a probléma a kis 737-esek mögött.
Hirdetés
Translate »