Hét százalékkal több gépet adott át a Boeing
Mintegy 7 százalékkal több gépet adott át a harmadik negyedévben a Boeing az előző évihez képest - közölte az amerikai gyártó lapunkkal.
Veszélyben van az Airbus gépátadási célszáma
A problémás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt valószínűleg nem tudja az Airbus tartani a gépátadások idénre tervezett számát. Eközben a gyártó arra készül, hogy az A350-esekből még többet szereljen össze havonta.
A briteknek is fáj az amerikaiak Bombardier elleni büntetővámja
A 108-133 személyes kategóriába tartozó kéthajtóműves, közepes hatósugarú C-Series típus szárnyait és a kapcsolódó részegységeket a Bombardier belfasti üzemében gyártják.
Plusz adókat vet ki az Egyesült Államok a Bombardier gépekre
Plusz adókat vet ki az Egyesült Államok a Bombardier által gyártott repülőgépekre, ezzel lezárulni látszik a kanadai gyártó és a Boeing közti jogi vita.
A JetBlue utasai élvezhetik elsőként az A320-asok új fedélzeti berendezését
Az amerikai JetBlue légitársaság az első a világon, aki bevezeti az új Airspace by Airbus kabinberendezést a keskenytörzsű, Airbus A320-as típuscsaládba tartozó repülőgépein.
Nagyot lépett előre a Boeing az új, 797-es típus megvalósítása érdekében
Noha még nem indították el hivatalosan a programot, de egy nagy névvel az élén szépen csendben projektirodát felállítottak a Boeing-gyárban az új közepes méretű repülőgéptípus koncepciójának vizsgálatára.
Az A330-as az Airbus csodafegyvere Kínában
A kínai belföldi légiforgalom bővülése miatt az Airbus szerint az ország légitársaságainak szükségük van további A330-asokra, és csak idő kérdése, hogy a felfrissített A330neo-ból is rendeljenek a kínai cégek.
Négyezer gépre lát igényt a Boeing Délkelet-Ázsiában
A Boeing frissített előrejelzése szerint a Délkelet-ázsiai régióba a következő 20 évben 4200 gépre lehet igény 650 milliárd dollár értékben, és a folyamatosan, nagy ütemben fejlődő utasforgalom miatt ez a szám is tovább emelkedhet.
Akár száz A380-ast is eladna Kínában az Airbus
A következő öt-hét évben hatvan-száz A380-asra lát keresletet Kínában az Airbus, a régiós vezető szerint olyan nagy mértékben bővül az ország légiforgalma és fejlődik a gyűjtő-elosztó szerepe.
Elstartolt az Airbus kínai A330-as gyáregysége
Az európai repülőgépgyártó ünnepélyesen megnyitotta a kínai Tiencsinben működő, A330-as gyáregységét.
Már 1500 Airbus repül Észak-Amerikában
Az európai repülőgépgyártó pénteken átadta az American Airlinesnak a cég legújabb A321-esét, ezzel elérte az ezerötszáz darabot az Észak-Amerikában üzemeltetett Airbus gyártmányú repülőgépek száma.
Baj van, Toulouse? Túl sok a visszalépés az A350-1000-estől
Két neves elemző is úgy látja, nincs ok a pánikra, természetes okok állnak az Airbus A350-1000-est érintő lemondások mögött, köztük a légitársaságok kedvezőbb körülményei és az új típusok bevezetését megelőző kivárás.
Újabb rekordot dönt a 787-esek gyártásával a Boeing
Bejelentette a Boeing elnök-vezérigazgatója, hogy növelik a gyártási rátát, az eddig is rekordmértékű, havi tizenkét darabos összeszerelés tizennégyre emelkedik.
Beszállna a turboprop piacba az Embraer
Újabb hadszínteret nyitna a regionális gépek piacán a brazil Embraer, és ellenfelet állítana az ATR-nek és a Bombardier-nek egy új turboprop modell kifejlesztésével.
Új piacokat nyithatnak meg a használt A380-asok
Az Amedeo lízingcég vezetője szerint szemléletváltás kellene az A380-as típus üzemeltetéséhez, a használt példányok azonban felnyithatják sok légitársaság szemét. Mark Lapidus úgy véli, az A380plus gazdaságosabb a Boeing 777-9-esnél is.
Bombardier: 20 év alatt 850 milliárd dollár regionális gépekre
A kanadai repülőgépgyártó előrejelzése szerint a következő húsz évben 12,5 ezer új regionális gépre lehet igény, a legnagyobb szeletet a 100-150 üléses gépek tehetik ki.
Airbus vs. Boeing: Az augusztust is a Boeing nyerte
Mint az év eddigi részében mindig, most is a Boeing teljesített jobban az Airbus-hoz képest az új repülőgépek átadásában, illetve a megrendelések begyűjtésében is.
Újabb 150 munkahelyet hoz létre a Diehl Aircabin Magyarországon
A német tulajdonú Diehl Aircabin Hungary Kft. 2,76 milliárd forintos beruházását, a repülőgép-alkatrész gyártásával foglalkozó vállalat Debrecenben mérnökközpontot alakít ki, ezzel magas hozzáadott értéket képviselő 150 új munkahelyet hoz létre.
Átadta az Airbus az első Pratt & Whitney hajtóműves A321neót
A japán ANA légitársaság lett az első üzemeltetője a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo típusnak, ezzel a hajtóművel rendelte A321neóit a Wizz Air is.
Boeing: ezermilliárd dollárt költ Kína repülőgépekre 2036-ig
A Boeing frissített előrejelzése szerint Kína az elkövetkezendő húsz évben ezermilliárd dollárt költ majd repülőgépekre, ebből mintegy 7200 gép kerülhet a világ egyik legnagyobb gazdaságába.
Elkezdődhetnek a hajtóműcserék az indiai A320neo-kon
Az IndiGo és a GoAir hibás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt földre kényszerült A320neo gépei hamarosan megkaphatják a cserehajtóműveket az amerikai gyártótól.
Levegőhöz jutottak a kisebb légiipari cégek 2016-ban
A nagy légiipari cégek kisebb megbotlásával némi levegőhöz jutottak a kis cégek, így nagyobb árbevételre és profitra tudtak szert tenni 2016-ban - derül ki a Flightglobal legfrissebb jelentéséből.
Már három kontinensen készül Airbus A320-as
Átadta a Spiritnek az Airbus az első alabamai A320-ast: a Mobile városában található üzemben eddig csak A321-esek készültek.
Újra leállt az Mitsubishi MRJ berepülése
Újra leállította a Mitsubishi MRJ regionális repülőgépének berepülési programját, ezúttal egy hajtóműprobléma miatt nem szállhatnak fel a tesztpéldányok.
Azonnali javítást kért az EASA az Airbus A350-900-asra
Azonnali javítást kért az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az Airbustól az A350-900-as típusra, mivel egy hiba robbanásához is vezethet.