Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Új piacokat nyithatnak meg a használt A380-asok

Az Amedeo lízingcég vezetője szerint szemléletváltás kellene az A380-as típus üzemeltetéséhez, a használt példányok azonban felnyithatják sok légitársaság szemét. Mark Lapidus úgy véli, az A380plus gazdaságosabb a Boeing 777-9-esnél is.

Bombardier: 20 év alatt 850 milliárd dollár regionális gépekre

A kanadai repülőgépgyártó előrejelzése szerint a következő húsz évben 12,5 ezer új regionális gépre lehet igény, a legnagyobb szeletet a 100-150 üléses gépek tehetik ki.

Airbus vs. Boeing: Az augusztust is a Boeing nyerte

Mint az év eddigi részében mindig, most is a Boeing teljesített jobban az Airbus-hoz képest az új repülőgépek átadásában, illetve a megrendelések begyűjtésében is.

Újabb 150 munkahelyet hoz létre a Diehl Aircabin Magyarországon

A német tulajdonú Diehl Aircabin Hungary Kft. 2,76 milliárd forintos beruházását, a repülőgép-alkatrész gyártásával foglalkozó vállalat Debrecenben mérnökközpontot alakít ki, ezzel magas hozzáadott értéket képviselő 150 új munkahelyet hoz létre.

Átadta az Airbus az első Pratt & Whitney hajtóműves A321neót

A japán ANA légitársaság lett az első üzemeltetője a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo típusnak, ezzel a hajtóművel rendelte A321neóit a Wizz Air is.

Boeing: ezermilliárd dollárt költ Kína repülőgépekre 2036-ig

A Boeing frissített előrejelzése szerint Kína az elkövetkezendő húsz évben ezermilliárd dollárt költ majd repülőgépekre, ebből mintegy 7200 gép kerülhet a világ egyik legnagyobb gazdaságába.

Elkezdődhetnek a hajtóműcserék az indiai A320neo-kon

Az IndiGo és a GoAir hibás Pratt&Whitney-hajtóművek miatt földre kényszerült A320neo gépei hamarosan megkaphatják a cserehajtóműveket az amerikai gyártótól.

Levegőhöz jutottak a kisebb légiipari cégek 2016-ban

A nagy légiipari cégek kisebb megbotlásával némi levegőhöz jutottak a kis cégek, így nagyobb árbevételre és profitra tudtak szert tenni 2016-ban - derül ki a Flightglobal legfrissebb jelentéséből.

Már három kontinensen készül Airbus A320-as

Átadta a Spiritnek az Airbus az első alabamai A320-ast: a Mobile városában található üzemben eddig csak A321-esek készültek.

Újra leállt az Mitsubishi MRJ berepülése

Újra leállította a Mitsubishi MRJ regionális repülőgépének berepülési programját, ezúttal egy hajtóműprobléma miatt nem szállhatnak fel a tesztpéldányok.

Azonnali javítást kért az EASA az Airbus A350-900-asra

Azonnali javítást kért az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az Airbustól az A350-900-as típusra, mivel egy hiba robbanásához is vezethet.

A WTO-tól kér segítséget Brazília a Bombardier elleni harcához

A brazilok azt szeretnék elérni, hogy az ENSZ szerve nyisson vitafórumot arról, hogy a Kanada által a gyártónak biztosított támogatás jogellenes-e.

Megkapta az EASA engedélyt a Rolls Royce Trent 1000-TEN hajtómű

Megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyét a Rolls Royce Trent 1000-TEN hajtóműve, amelyekkel a Boeing 787 Dreamlinereit szerelik majd fel.

Egyre kevesebbet ruház be a légiipar az olcsó országokban

A repülőgépgyártók, illetve a légiiparhoz valamilyen formában kapcsolódó cégek egyre kevesebbet ruháznak be az olcsónak mondott országokban.

Tengerentúli járatot is repülhet a Bombardier CSeries

Tengerentúli járatok teljesítésére is alkalmas lehet a Bombardier új regionális gépe, a CSeries, amely az eddiginél több utassal és megállás nélkül repülhet Londonból New Yorkba.

Airbus vs Boeing: folytatódik a Boeing menetelése

Folytatódik a Boeing menetelése ebben az évben, az amerikai gyártó már nem csak átadásban veri stabilan legnagyobb konkurensét, de értékesítésben is.

Transaeróból lesz Air Force One

A Transaeronak szánt két darab Boeing 747-8-as törzsét veszi meg az Egyesült Államok, amelyből az új elnöki gépeket, az Air Force One-t alakítják ki.

A CFM vitte a piac 55 százalékát 2016-ban

A CFM International vitte a hajtóműpiac 55 százalékát 2016-ban, a világ régiói közül csak a Közel-Keleten nem ők lettek a legerősebb versenyzők.

2019-ben mindössze nyolc A380-ast gyárt az Airbus

Tovább csökkenti az A380-as gyártósor sebességét az Airbus, a típus jövője az Emirates kezében van.

Időnként „resetelni” kell az A350-eseket

Problémákhoz vezethet, ha nem kapcsolják ki-be teljesen az A350-eseket, ezért az európai légügyi hatóság előírása szerint ezt 149 óránként meg kell tenni.

15 százalékkal csökkent az Airbus első féléves nyeresége

15 százalékkal csökkent az Airbus első féléves adózott eredménye az előző évihez viszonyítva.

Ruslan-utód után kutat a Volga-Dnepr

Az An-124-esek 2040-re kiöregszenek, a piacnak egy akár 40%-kal hatékonyabb típusra lesz szüksége, mely 150-170 tonnás terheléssel 10.000 km-t képes repülni.

Csökkenő árbevétel mellett is kilőtt a Boeing nyeresége

Csökkenő árbevétel mellett is több, mint kétszeresére nőtt a Boeing első féléves adózott eredménye, pedig repülőgépből is kevesebbet adtak át.

Átadta a századik A350 XWB repülőgépet az Airbus

Harminc hónappal a típus első példányának 2014 decemberi forgalomba állítását követően az európai gyártó átadta a századik Airbus A350 XWB repülőgépet.

Alakul az Airbus Beluga XL Toulouse-ban

Az Airbus mérnökei megkezdték az úgynevezett kupola szerelését a Beluga XL-re, vagyis az Airbus A330-as típuson alapuló új generációs szállítógépre.
Hirdetés
Translate »