Újra repülhetnek a PW1100G-hajtóműves A320neo tesztgépek
Három hónapos kényszerpihenőt követően az Airbus folytatja a PW-hajtóművekkel szerelt A320neo gépek berepülési programját, csúszik-e 2016-ra az első átadás?
Belevág az A380neo fejlesztésébe az Airbus
Engedett a légitársaságok - első sorban a legnagyobb üzemeltető, az Emirates - nyomásának az európai repülőgépgyártó: lesz A380neo.
Rekorddal zárt második negyedév az Embraernél
A brazil repülőgépgyár rendelésállománya az áprilist, májust és júniust felölelő negyedévben a listaárakon számítva 22,9 milliárd dolláros értékszintet ért el.
Amerikában turnézik az Airbus A350XWB
Dél-Amerikában ez alkalommal Brazíliában és Kolumbiában, északon pedig az Egyesült Államokban mutatkozik be az Airbus legújabb szélestörzsű típusa.
Terjeszkedik az ecoDemonstrator program
A Boeing megállapodott az Embraerrel, így ezentúl a brazil gyártó repülőgépei is beszállnak a hatékonyságnövelő új technológiák tesztelésébe.
Egységesen 2,9%-kal emelte árait a Boeing
A listaárakból kiindulva a legolcsóbb Boeing továbbra is a 737-700-as, míg a legdrágább az új generációs 777-9X.
Megépül Kínában az A330-as átadóközpont
A kéthajtóműves szélestörzsű típus átadóközpontja Tiencsinben, a jelenlegi A320-as végszerelősor mellett lesz.
Superjetekkel próbálkozik az Egypt Air-nél az UAC
Szuhoj Superjetek értékesítéséről kezdett tárgyalásokba Egyiptomban az orosz repülőgépgyárakat összefogó United Aircraft Corporation.
Hatalmas Airbus-üzlet: 75 darab A330-asra szerződött Kína
Jelentős megrendeléshez jutott az Airbus A330-as jelenlegi hajtómű opciókkal kínált típuscsaládja. A szerződés tények és kérdések tükrében.
Airbus: plusz 6 utasférőhely az A350-esen
Új kabinkonfigurációs modult kínál A350XWB ügyfeleinek az Airbus. A 2018-tól forgalomba kerülő megoldást utólagos kiépítéssel is kérhetik majd a légitársaságok.
Az ötszázadik Q400-ast adta át a Bombardier
Június 25-én az átvevő WestJet Encore légitársasággal közösen ünnepelte az 500. Q400 átadását a Bombardier.
Japáné lett a Dreamliner prototípus
Japánnak ajándékozta a legelső 787-8-asát a Boeing repülőgépgyár. A ZA001-es a nagojai Chubu Centrair repülőtér büszkesége lesz.
Túlélésre tervezve: havi egy 747-8-as gyártásra áll a Boeing
Az amerikai repülőgépgyár döntése értelmében 2016 márciusától már csak havonta egy 747-8 fog legördülni a gyártósoraikról.
Kínai lendület: jelentős A330-as rendelés a láthatáron
Jelentős, mintegy 16 milliárd dollár összértékű A330-as megrendelés van kilátásban kínai vevők részéről. Befut végre a várva-várt A330 Regional vétel?
Hamburg adhat otthont egy újabb A320-as szerelősornak
Miután az Airbus erősen fontolóra vette, hogy 2018-ban már havi 60 darab A320-ast bocsátana ki, megkezdődött az új szerelősor helyének kiválasztási folyamata.
Párizs 2015: 8 ügyfél és 81 gép az ATR-nek
Csaknem 2 milliárd dollár értékben adott el gépeket az ATR. Sikerült betörni a japán piacra és megvan az első 78 üléses 72-600-as vevője is.
Airbus vs. Boeing: Ki az igazi párizsi nyerő?
Összesítésben az Airbus számai a nyerők, de egyáltalán nem lehet elégedetlen a Boeing sem. Nagygépekből ők adtak el többet és fix szerződésük is nekik a több.
A legfontosabb hírek a párizsi légiszalon 3. napjáról
A Paris Air Show 3. napján a Boeing a szélestörzsű típusok értékesítéseiben jeleskedett, az Airbushoz viszont beesett két komoly darabszámú szándéknyilatkozat.
A Boeingnek sikerült, ami az Airbusnak nem
Húsz darab 747-8-asra szerzett vásárlási előszerződést a Boeing Párizsban, miközben konkurensének egyetlen A380-as vevő sem akadt horogra.
Cargo géppé alakulnak a korosabb A320-asok és A321-esek
Az utasszállítóként kiöregedett A320-as és A321-es típusok áruszállító gépekké átalakításáról írt alá megállapodást az Airbus egy erre szakosodott céggel.
100 darabos 737 MAX megrendelés a show második napján
A Paris Air Show 2. napján is taroltak a nagy gyártók a megrendelések tekintetében - összefoglaló.
Boeing: még az idén kigördül az első 737 MAX
Párizsban, a légi szalon mai második napján adott betekintést a Boeing a legújabb típusai fejlesztési programjaiba, így a 777X és a 787-10-est érintőekbe is.
Miért nincs ott az A320neo Párizsban?
Május óta nem repülnek a Pratt&Whitney-s prototípusok. Az A320neo indítója, a Qatar szerint az Airbus már jelezte feléjük, kisebb késést szenved az első átadás.
Komoly pénzek cseréltek gazdát a Paris Air Show első napján
Ezek a nagy üzletkötések és bejelentések történtek a párizsi légiszalon első napján. Összefoglaló.
Tovább lebegteti az A380neo kérdést az Airbus
A kérdés egyelőre nem az, hogy lesz-e hanem, hogy mikor lesz új hajtóművekkel rendelhető óriás-Airbus, de a hosszabb törzsű variánsról lehet szó.