Végrehajtotta első repülését az Airbus és a szingapúri ST Engineering közös programjában utasszállítóból cargo-géppé átépített gép, amelynek típusjele A320P2F, és jövőre áll majd forgalomba.
A 2006-ban gyártott, korábban a LATAM, majd az Indi Go flottájában szolgálatot teljesítő, MSN 2737 gyártási számú, jelenleg D-AAES lajstromjelű A320-as átalakítását idén márciusban kezdték meg, ezt követően december 8-án emelkedett először a levegőbe áruszállító gépként.
Az A320P2F (Passenger-to-Freighter) forgalomba állításához szükséges kiegészítő típustanúsítvány megszerzését 2022 első felére tervezi a gyártó, miután a repülőgép végrehajtotta az előírt berepülési programot. Az első példány ezt követően az Egyesült Arab Emírségekben működő Vaayu Group céghez kerül, amely öt példányt rendelt meg.
Az A320P2F fő fedélzetére 10 és fél ULD-konténernyi áru rakodható, emellett az alsó raktérben további 7 konténer helyezhető el, a maximális teherbírása 21 tonna, hatótávolsága pedig 2100 tengeri mérföld (kb. 3900 km).
Az Airbus és a szingapúri ST Engineering még 2015-ben kötött megállapodást az utasszállítóként kiöregedett A320-as és A321-es gépek áruszállítóvá alakításáról, amelyet a közös tulajdonú, drezdai bázisú Elbe Flugzeugwerke (EFW) leányvállalat végez, de a munka egy részét Szingapúrban hajtják végre.
A gyártó szándéka szerint az A320P2F a 737-400F és a szintén utasszállítóból átalakított 737-800F típussal szemben kínál alternatívát. A nagyobb A321P2F-ből az első példány pedig tavaly állt forgalomba a Qantasnál.
Korábban megírtuk, hogy a szingapúri ST Aerospace és az Airbus közös vállalkozásaként működő EFW 2017. december elsején adta át az első, szintán utasszállítóból átalakított A330-300P2F repülőgépet a DHL Expressnek.