Végrehajtotta szűzrepülését az Airbus A350 XWB ultrahosszú hatótávú változatának első, MSN 216 gyártási számú példánya Toulouse-ban. Az A350-900 ULR (Ultra Long Range) típusváltozat indító légitársasága a Singapore Airlines lesz, mely a tervek szerint 2018 második félévében állítja forgalomba a típust.

A Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel felszerelt A350-900 ULR – mely február végén készült el – a mai szűzrepüléssel megkezdte a rövid tesztprogramját, melynek során az alapváltozaton végrehajtott módosítások hatósági tanúsításához szükséges próbákat végzik el.

Az Airbus A350-900 ULR akár 9 700 tengeri mérföldes (~17 964 km) utak megtételére is képes lesz közbenső leszállás nélkül.

A 280 tonnás maximális felszállótömegű ultrahosszú hatótávú repülőgép akár 20 órás utak megtételére is képes lesz.

Forrás: Airbus

Az ULR változaton a legtöbb módosítást a repülőgép üzemanyagrendszerén hajtották végre, melynek köszönhetően 24 ezer literrel több kerozint tankolhat a repülőgép, mindezt a raktérben hasznos helyet elfoglaló pót üzemanyagtartályok beszerelése nélkül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztelés során vizsgálják a repülőgépen végrehajtott kisebb aerodinamikai módosításokat, javításokat, beleértve a megnövelt méretű wingletek viselkedését is.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus egy nagyobb winglet tesztelését hajtotta végre az A350-900-as egyik prototípusán.

Az új winglet a gép szárnyfesztávját nem növeli, de a szárnyvégek magasabbra nyúlnak az eredetinél, így javítva a repülőgép aerodinamikai tulajdonságait.

Singapore Airlines hét darabot rendelt az A350-900 ULR változatból, melyekkel Szingapúrból New Yorkba fog repülni, mely a világ leghosszabb kereskedelmi járata lesz.

Az A350-900 ULR a Boeing 787-9 Dreamlinerrel és a leendő Boeing 777-8X típussal száll versenybe az ultrahosszú járatok (ma még) viszonylag szűk piaci szegmensében.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Singapore Airlines az A350-900ULR gépeit mindössze 162 székes konfigurációban kérte, 68 business osztályú, 94 pedig premium economy osztályú ülőhely lesz 2-4-2-es elosztásban, a gépeken nem lesz turista osztály.

A Singapore Airlines az A350-es típus egyik legnagyobb üzemeltetője a világon a Qatar Airways mellett. A szingapúri cég eddig összesen 67 darab A350-900-ast rendelt a gyártótól (beleértve a 7 darab ULR verziót), melyből eddig 21 darabot állított forgalomba, köztük a 10000. átadott Airbust is.

2018 március végi adatok szerint az A350 XWB család különböző változataiból összesen 854 példányra szerzett kötelező érvényű megrendelést az Airbus, világszerte 45 vásárló részéről.