Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató szerint nem normális, hogy egyesek 10 euróért kínálnak repülőjegyeket és biztosan nem fenntartható, hátránya pedig több van, mint előnye.

A Lufthansa-csoport vezérigazgatója erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szöuli konferenciájának panelbeszélgetésén osztotta meg gondolatait. Mint mondta, részeben a túlkapacitás okozta árcsökkenés átmeneti állapot, és nem fog sokáig megmaradni. Ennek negatív hatásait a nagy légitársaságok túl fogják élni, de lesznek olyanok, akik az ezzel párosuló költségnövekedés miatt csődbe fognak menni.

International Air Transport Association (IATA) AGM, 2019

A vezérigazgató aláhúzta: a jelenség tovább növeli az amúgy is kritikus zsúfoltságot, ráadásul gazdaságilag és környezetvédelmileg is „felelőtlen”. Megjegyezte, hogy ha ennek folyományaként tovább gyűrűzik majd a konszolidáció, akkor az elérheti az amerikai szintet, amelynek hatásai között szerepel a verseny részleges megszűnése. Spohr szerint ugyanis az Egyesült Államokban csak ott van verseny, ahol vannak fapadosok, a három nagy légicég (Delta, American és United) már régen nincs semmilyen árverseny.

A záró sajtótájékoztatón Carsten Spohr beszélt a légiközlekedés környezeti lábnyomáról is. Mint mondta, nagyon örülne annak, ha minden szektor annyit tenne a károsanyag-kibocsátásért, mint a légiközlekedés, amely a szén-dioxid-kibocsátás 2,5 százalékáért felelős.

Az egyre inkább eszkalálódó kereskedelmi háborúról Carsten Spohr azt mondta, a folyamat csak az áruszállítási üzletágat érinti, de azt súlyosan. A szektornak egyébként is nagyon nagy a volatilitása, ezért megfelel kapacitást soha nem tudnak majd nyújtani. Azt remélik, hogy az igények rövidesen beérik majd a kínált kapacitást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.