A Delhiből induló Airbus A320-as még a futópályán madárral ütközött, azonban a kapitány a felszállás folytatása mellett döntött. Az ezt követő közel 20 perces repülés során több súlyos hibát is vétett a személyzet, ezek ellenére végül biztonságban leszálltak.
Kiadták a végleges jelentést a Go Air G8 338 járatának 2017. június 21-én történt balesetéről, a dokumentum szerint a pilóták több hibát is elkövettek.
Az A320-as a nekifutás során, már 100 csomós sebesség fölött, de még jóval a V1 sebesség elérése előtt madárral ütközött. Hamarosan a jobb oldali hajtómű rendellenes vibrációjára figyelmeztető jelzés is felvillant.
Az első tiszt is javasolta a nekifutás megszakítását, azonban a kapitány ezek ellenére a felszállás folytatása mellett döntött.
Az elemelkedést követően a személyzet a bal oldali, jól működő hajtóművet állította le, míg a sérült erőforrás teljesítményét a maximálisra növelte.
Ezután a pilóták kényszerhelyzetet jelentettek és 3330 láb magasságig emelkedtek, amikor a kapitány észrevette, hogy a jól működő hajtóművet állították le. Ekkor ezt megpróbálták újraindítani, ám csak másodszori próbálkozásra sikerült.
Eközben – mivel a turbulens időjárás miatt nem kapcsoltak robotpilótát – a repülőgép sebessége vészesen lecsökkent, ezért az átesést megelőzendő aktiválódott az „Alpha Floor” védelem.
A személyzetnek 2600 lábon végül sikerült stabilizálni a helyzetet és visszafordultak Delhi repülőtere felé.
Az első megközelítés során azonban magasan voltak, ezért átstartoltak és csak másodszorra sikerült leszállniuk. Ezután még a gurulás során is elvétették az egyik fordulót, így végül egy repülőgépvontató húzta be az A320-ast a kijelölt állóhelyre. A kalandos út ellenére végül a fedélzeten tartózkodók közül senki nem sérült meg.
A végleges jelentés a pilóták és a repülőtér hibáit állapította meg
A balesetvizsgálók a végleges jelentésükben több hibát is megállapítottak a pilóták, illetve a repülőtér tevékenységében. A kapitány döntése, hogy folytatja a felszállást, megfelelt a repülőgép üzemeltetési kézikönyvében leírtaknak. A hajtómű leállítása, illetve újraindítása azonban már nem az előírtak szerint történt.
Az eseményhez hozzájárult az is, hogy az első tiszt rosszul értelmezte a kijelzőn megjelenő értékeket és többször is tévesen a bal oldali hajtómű hibájáról tájékoztatta a kapitányt.
A repülőgép átvizsgálása során a jobb oldali hajtómű két lapátjának sérülését fedezték fel, valamint vérnyomokat is találtak, ebből következtettek a madárral történt ütközésre.
A repülőtér a tervezett felszállás előtt megpróbálta elriasztani a madarakat, ez megfelelt a jóváhagyott eljárásoknak. Azonban a balesetvizsgálók megállapították, hogy ennek ellenére 2017. áprilisa és augusztusa között a repülőtéren jelentősen megnőtt madárral való ütközések száma.
A biztonsági ajánlások ennek megfelelően a személyzet tevékenységére és a repülőtér vadvilágot kezelő programjának felülvizsgálatára is vonatkoztak.
Érdekesség, hogy az esemény után ugyanez a személyzet, ugyanezt a járatot (Delhi – Mumbai), egy másik A320-assal végül lerepülte.