Ha valami, akkor ez az ERROR FARE, vagy inkább horror fare? Sokkoló áron, csaknem egymilliárd ausztrál dollárért kínálta a Qantas légitársaság rendszere a nagyobb lábterű ülést egy belföldi járaton.

Dave O’Neil ausztrál humorista melbourne-i otthona és Perth között lefoglalt retúr repülőjegyéhez nagyobb lábterű helyet akart vásárolni a Qantasnál.

A légitársaság weboldala és alkalmazása sokkoló áron, 987 999 999 ausztrál dollárért (mintegy 637 millió euró, több mint 230 milliárd forint) kínálta az extra lábteret.

A humorista, mivel kicsit sokkalta a kiírt árat ezért a szolgáltatásért, többször is megpróbálta újratölteni a weboldalt, de mindvégig ezt az ajánlatot kapta, sőt a légitársaság mobilalkalmazása is ugyanennyiért kínálta az opciót.

Végül egyszer élünk alapon, vagy mert úgysem volt ekkora keret a hitelkártyáján, ráklikkelt a vásárlás gombra: szerencsére a folyamat végén csak mindössze 70 ausztrál dollárt vont le a Qantas.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció (Forrás: Qantas)

Miután O’Neil a képernyőmentést kiposztolta a Twitterére, a Qantas szóvivője is elismerte, hogy a kiírt ár egy picit magas” volt ezért a népszerű szolgáltatásért, és jelezte, hogy kivizsgálják a hibát.

Az error fare fogalmát általában nem a túl magas, hanem a piaci árakhoz képest nagyon alacsony ajánlatokra használják.

A légitársaságok internetes foglalási rendszerei időnként olyan hibát produkálnak, hogy nem számolnak fel egyes díjakat, vagy rosszul váltják át a pénznemeket, ezért a valós jegyár töredékéért lehet foglalni.

Manapság ezek az esetek már ritkák, mert egyrészt az informatikai rendszerekbe beépítették a megfelelő fékeket és ellenőrző mechanizmusokat, másrészt a jogszabályok és az általános szerződési feltételek lehetőséget adnak arra, hogy ezeket a hibás árú foglalásokat végül töröljék az összeg visszatérítése mellett.