A Baleár-szigetek közötti járatok üzemeltetését tervező Isla Air Express számára repülne a máltai engedélyekkel induló Mediterranean Coastal Airlines, amely korábban Horvátországban üzemeltetett járatokat De Havilland DHC-6 Twin Otter 300 amfíbiáival.
A Mediterranean Coastal Airlines (MC Air/MCA Ltd.) alapítója és vezetője Klaus Dieter Martin, aki a 2014 és 2016 között működő, horvátországi European Coastal Airlines (ECA) fő tulajdonosa és vezérigazgatója volt.
Az ECA flottájában egykor 9A-TOA lajstromjellel repülő De Havilland DHC-6 Twin Otter 300 amfíbia karbantartását Marseille környékén végezték el, majd az elmúlt hetekben már máltai, 9H-PALMA lajstromjellel hajtott végre tesztrepülést, amelyről egy videó is készült.
A repülőgépen a spanyol bejegyzésű Isla Air Express logója látható, amely a Baleár-szigetek közötti járatok indítását tervezi. Első fázisban Palma de Mallorca, Menorca, Ibiza és Fomentera között repülnének naponta több alkalommal, később pedig Alicantével és Valenciával is összekötnék a szigeteket.
Honlapja szerint az MCA Ltd. a Máltai Polgári Légügyi Hatósághoz nyújtotta be kérelmét a kereskedelmi utas- és áruszállításhoz szükséges, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kiállított légi üzemeltetői engedély (AOC) és a működési engedély (OL) kiadása érdekében. A légitársaság ezek megszerzését követően repülőgépeit személyzettel, karbantartással és biztosítással, úgynevezett ACMI konstrukcióban adná bérbe más cégeknek, illetve charter járatokra.
Mindkét cég weboldalán az egykori horvát European Coastal Airlines (ECA) repülőgépeiről és hidroplán-kikötőiről készült felvételek szerepelnek. A légitársaság hosszú évekig tartó engedélyeztetést követően 2014. augusztus 27-én indította el járatait a horvátországi Split és Trogir közötti Kastela-Resnik repülőter melletti kikötőből, kezdetben a közeli szigetekre (pl. Hvar, Jelsa).
Később Split központi kikötőjéből is üzemelt és más jelentősebb horvátországi üdülőhelyekre is repült a cég, sőt rövid ideig Olaszországba is üzemeltetett nemzetközi járatot mielőtt 2016-ban a horvát légügyi hatóság vizsgálata a nyári csúcsszezonban hiányosságokat tárt fel a repülésbiztonsággal összefüggő folyamatok és a repülőgépek karbantartása terén.
A cég előbb rövid időre függesztette fel működését, majd bár a légi üzemeltetői engedélyét visszakapta, újra kénytelen volt leállítani a jegyértékesítést, mert az akkori ötgépes flottájából csak egyetlen példány felelt meg a repülésbiztonsági követelményeknek. Az alapító, Klaus Dieter Martin több közleményben és interjúban is hevesen bírálta a horvát légügyi hatóságot, a következő szezonban pedig már nem indult újra a légitársaság.