Másfél milliárd eurót szán a spanyol Aena az Adolfo Suarez Madrid-Barajas Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére, amelynek keretében 80 millióra növelik a légikikötő utasforgalmi kapacitását.
A repülőtér üzemeltetőjének közlése alapján az El País napilap arról számolt be, hogy az Aena 2022 és 2026 között fejleszti majd az ország legforgalmasabb repülőterét, a terveket a igazgatóság már jóváhagyta.
A beruházás lényege, hogy a most még különálló 1-es, 2-es és 3-as terminálokat összevonják, a 4-es terminált és annak szatellit szárnyát pedig kibővítik.
Ezekkel a lépésekkel a most 70 milliós utasforgalmi kapacitást 80 millióra emelik. A 1,5 milliárd eurós beruházást a két projekt között nagyjából fele-fele arányban osztják meg.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2020/01/MAD1019021-scaled.jpg)
A terminálok összeolvasztására azért van szükség, mert a három, különálló épület nem tud olyan hatékonyan működni, mint a 4-es. Ezért az épületeket összekötik, egy főbejáratot alakítanak ki és közös ellenőrző, poggyászkezelő és utasfelvételi területet hoznak létre. Három szinten összesen 140 ezer négyzetméternyi területet hoznak létre ezen feladatok ellátására.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2020/01/MAD883520-scaled.jpg)
Emellett két új parkolót is építenek, az autóbérlő cégek számára 1100, az utasok számára 2250 férőhely áll majd rendelkezésre.
Mivel a spanyol államnak 51 százalékos részesedése van a társaságban, a tervekre még a kormányzatnak is rá kell bólintania. Az Aena menetrendje szerint 2021 szeptembere előtt már a kormány asztalán lesznek a tervek és a jelentések.
A 4-es terminál bővítésével kapcsolatban az Aena a főépületet és a szatellit szárnyat is meg szeretné toldani északi irányba, ezzel akarják megoldani a jelenlegi kapacitáshiányt.
Az Aena a madridi mellett a barcelonai repülőtéren is tervez fejlesztéseket, ezek közé tartozik a naperőművek telepítése 250 millió eurós beruházással. A várakozások szerint így 70 százalékkal csökkenthető a cég évi 25 millió eurós áramszámlája. Az Aena által kezelt 46 repülőtérből 20 kap majd naperőműveket.
A beruházás részét képezi az Aena autóparkjának lecserélése is, 2025-is a teljes flotta megújul, csak elektromos autók szolgálnak majd a cégnél. Az üzemeltető a lízingbe visszaadott földi kiszolgáló gépek helyett is elektromos eszközöket vásárol majd.