Másfél milliárd eurót szán a spanyol Aena az Adolfo Suarez Madrid-Barajas Nemzetközi Repülőtér fejlesztésére, amelynek keretében 80 millióra növelik a légikikötő utasforgalmi kapacitását.

A repülőtér üzemeltetőjének közlése alapján az El País napilap arról számolt be, hogy az Aena 2022 és 2026 között fejleszti majd az ország legforgalmasabb repülőterét, a terveket a igazgatóság már jóváhagyta.

A beruházás lényege, hogy a most még különálló 1-es, 2-es és 3-as terminálokat összevonják, a 4-es terminált és annak szatellit szárnyát pedig kibővítik.

Ezekkel a lépésekkel a most 70 milliós utasforgalmi kapacitást 80 millióra emelik. A 1,5 milliárd eurós beruházást a két projekt között nagyjából fele-fele arányban osztják meg.

A madridi repülőtér 4-es terminálja. Fotó: Aena

A terminálok összeolvasztására azért van szükség, mert a három, különálló épület nem tud olyan hatékonyan működni, mint a 4-es. Ezért az épületeket összekötik, egy főbejáratot alakítanak ki és közös ellenőrző, poggyászkezelő és utasfelvételi területet hoznak létre. Három szinten összesen 140 ezer négyzetméternyi területet hoznak létre ezen feladatok ellátására.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Aena

Emellett két új parkolót is építenek, az autóbérlő cégek számára 1100, az utasok számára 2250 férőhely áll majd rendelkezésre.

Mivel a spanyol államnak 51 százalékos részesedése van a társaságban, a tervekre még a kormányzatnak is rá kell bólintania. Az Aena menetrendje szerint 2021 szeptembere előtt már a kormány asztalán lesznek a tervek és a jelentések.

A 4-es terminál bővítésével kapcsolatban az Aena a főépületet és a szatellit szárnyat is meg szeretné toldani északi irányba, ezzel akarják megoldani a jelenlegi kapacitáshiányt.

Az Aena a madridi mellett a barcelonai repülőtéren is tervez fejlesztéseket, ezek közé tartozik a naperőművek telepítése 250 millió eurós beruházással. A várakozások szerint így 70 százalékkal csökkenthető a cég évi 25 millió eurós áramszámlája. Az Aena által kezelt 46 repülőtérből 20 kap majd naperőműveket.

A beruházás részét képezi az Aena autóparkjának lecserélése is, 2025-is a teljes flotta megújul, csak elektromos autók szolgálnak majd a cégnél. Az üzemeltető a lízingbe visszaadott földi kiszolgáló gépek helyett is elektromos eszközöket vásárol majd.