Még az idei évben új Airbus A380-as repülőgépeket rendelhet az IAG Holding irányítása alatt álló British Airways.

Forrás: British Airways

A Bloomberg gazdasági hírügynökség információi szerint a légitársaság tárgyalásokat folytat az Airbussal, miután a héten az Emirates 36 darabos (20+16 opció) megrendelésével biztosította, hogy az óriástípus gyártásban maradhasson.

Az Egyesült Királyság nemzeti légitársasága 12 darabos A380-as flottát üzemeltet. A korábbi hírek szerint a cég további 6-7 darab használt A380-as megvásárlását vizsgálta.

A mostani tárgyalások ennél nagyobb darabszámú, gyári-új A380-as beszerzésről folynak – a gazdasági hírügynökség meg nem erősített információi szerint.

John Leahy az Airbus idén nyugdíjba vonuló értékesítési vezérhelyettese az Emirates-rendelést követően azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy várakozásai szerint az Airbus még egy A380-as megrendelésről köthet szerződést az idei évben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hírügynökség informátorai szerint a megrendelő a British Airways lesz. Az értesülést az Airbus és a British Airways anyavállalata, az IAG sem kívánta kommentálni.

Heathrow esetében bejött az Airbus érvelése

A British Airwaysnek azért van szüksége újabb szuperjumbókra, mert a cég elsődleges központjaként működő London-Heathrow repülőtér már évek óta a kapacitásai csúcsán működik.

A légitársaság népszerű útvonalain új járatok beiktatásával emiatt nem tudja bővíteni az utasok számát. A rendelkezésre bocsátott ülőhelyek mennyiségét – főleg a forgalmas, észak-amerikai útvonalakon – csak nagyobb kapacitású repülőgépek beállításával tudják elérni. A superjumbó mellett egyébként az Airbus évek óta ezekkel az érvekkel korteskedik.

A British jelenlegi A380-asai négyosztályos konfigurációban 469 utas szállítására képesek.

A légitársaság azért tárgyal inkább az új példányok megvásárlásáról, mert a használt A380-asok felújítása és a British Airways sztenderdjeinek megfelelő átalakítása túl drága lett volna.

Amint arról korábban beszámoltunk, a British Airways jelenleg a Boeing 747-es legnagyobb üzemeltetője a világon, azonban a kiöregedő -400-as szériájú Jumbókat a tervek szerint legkésőbb 2024 év végéig kivonják a flottájukból.

Mint ismert a Singapore Airlines 2017. novemberében vonta ki a forgalomból az első A380-as repülőgépét, melyet további négy követ. A repülőgépek az első forgalomba került példányok, sorsuk jelenleg bizonytalan.