Az amerikai repülőgépgyártó a lemondásokkal számolt értékesítési adatokban, valamint az átadásokban sem tudta megelőzni európai versenytársát tavaly, utóbbiban jelentős a lemaradása.
Egy nappal az Airbus után a Boeing is közölte 2021-es adatait: a lapunkhoz eljuttatott közleményében tudatta, hogy 2021-ben összesen 340 kereskedelmi repülőgépet adott át. Ez csaknem fele annyi, mint amennyit európai versenytársa az üzemeltetőkhöz juttatott.
Típus szerinti bontásban 263 darab 737-es, 32 darab 767-es, 7 Jumbo, 24 darab 777-es és 14 Dreamliner készre gyártását és átadását jelentette a vállalat.
Bár a 737-esek átadása idén felpörgött a letárolt példányok forgalomba helyezésével, a 787-esek több hónapja tartó átadási stopja rányomta bélyegét a gyártó teljesítményére.
Az értékesítés ennél sokkal jobban ment az amerikai csapatnak, a lemondásokat nem számítva 909 repülőgépet adtak el idén.
Szokás szerint azonban a nettó, vagyis lemondásokkal együtt számolt statisztikát kell figyelembe venni, a Boeing így 479 repülőgép értékesítését jelentette az elmúlt évre.
A gyártó tavalyi legnagyobb megrendelője a United Airlines volt, amely 200 darab 737 MAX-et kért.
Ismeretes, a járvánnyal is terhelt 2020-as évet a társaság 50 éves mélyponton zárta, akkor 157 gép átadását és nettóban mínusz 1026 gép értékesítését (bruttó 184) jelentette. Ehhez képest a Boeing jelentős sikerként könyvelheti el 2021-es teljesítményét.
Mint megírtuk, 2021-ben a versenytárs Airbus 611 kereskedelmi repülőgépet adott át üzemeltetésre, lemondások nélkül 711, azokkal együtt 507 darabot értékesített, több mint kétszer annyit, mint 2020-ban, amikor 268-at.