Technikailag lehetséges az új generációs 777-9 típus törzsének a megnyújtása, azaz a Boeing 777-10 típus létrejötte, ha lesz rá kereslet a légitársaságok részéről az amerikai repülőgépgyártó bejelentése szerint.
A Boeing jelenleg fejleszti a 350 üléses 777-8 és a több, mint 400 utas szállítására képest 777-9 új generációs gépeket, egy nagyobb típusváltozat kifejlesztése könnyedén lehetséges a Boeing szakemberei szerint.
A döntést akkor hozza meg az amerikai gyártó, ha a vásárlók részéről megfelelő szintű érdeklődés mutatkozik a még nagyobb triplahetes iránt – a Flightglobal információi szerint.
A típus akár már az Airbus kétszintes, négyhajtóműves gépének az A380-asnak is versenytársa lehet, bár kisebb utaskapacitással, de fontos, hogy kettővel kevesebb és új generációs hajtóművel.
A 777-10 néven emlegetett típusváltozat a következő évtizedben állna forgalomba és a hatodik olyan forgalomban lévő típus lenne, amely 350 utasnál többet képes szállítani, a 777-8, 777-9, a 747-8i, az A350-1000 és az A380 mellett.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing tegnap hivatalosan megerősítette, hogy a 737 Max 7 terveit megváltoztatták annak érdekében, hogy a repülőgépbe még két üléssor elférjen, hogy 12 utassal többet szállíthasson, a jelenlegi 737-700-as változatnál.
A megnövelt 737 MAX 7 néhány centiméter híján két méterrel lesz hosszabb az eredetileg tervezettnél, megnövelik a típus hatótávolságát és a repülőgép teljesítményén is javítanak a forró időjárási körülmények közötti, valamint a magas fekvésű reptereken történő üzemelés érdekében.
A 737 MAX 9 megnövelésével, mely az A321neo közvetlen versenytársa lehetne egyelőre kivár a Boeing. Az amerikaiak által MAX 10 néven emlegetett – a rivális Airbus értékesítési főnöke John Leahy által csak Mad MAX-ként aposztrofált – repülőgép fejlesztésébe csak akkor fognak bele Seattle-ben, ha szignifikáns kereslet mutatkozik a szegmensben.
A típus további nyújtása bonyolult feladat lenne a Boeing mérnökei számára, mert újra kéne tervezni a repülőgép szárnyait, főfutóit és a repülőgép fő szerkezeti elemeit is.
A350-2000 egyelőre függőben
A rivális európai gyártó egyelőre nem döntött a megnyújtott törzsű A350-2000 néven emlegetett, 400+ utas szállítására képes típusáról, erről leghamarabb az év végére vár döntést az Airbus menedzsmentje.
Az Airbus vezetői egyelőre nem látnak olyan erős keresletet ebben a szegmensben, hogy belevágjanak a típusváltozat fejlesztésébe.
Álláspontjuk szerint ebben a szegmensben már túl sok típusváltozat létezik, egy új típus beillesztése portfólióba a meglévők [A350-1000 és A380] közé csak kanalizálná a már kifejlesztett változatok értékesítését.