Bár az amerikai és európai hatóságok számos változtatást kértek a gyártótól, két jelentős, USA-beli pilótaszakszervezet még több módosítást szeretnének a Boeing 737 MAX képzési anyagaiban.

Az Aviation Week arról számolt be, hogy a 63 ezer pilótát tömörítő, USA-beli Közforgalmi Pilóták Egyesülete (ALPA) részletesebb és szerteágazóbb képzést szeretne a Boeing 737 MAX változaton, hogy a pilóták jobban megismerhessék az átesésvédelmi (MCAS) és a repülésirányító rendszerek működését.

Forrás: Boeing

Az egyesület azt is szeretné, ha az időszakosan ismétlődő képzéseken is lennének az MCAS működésével kapcsolatos feladatok, nem csak a típustanfolyamon, így a pilóták folyamatosan tudnák gyakorolni a teendőket.

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a javaslatában egyelőre csak a kötelező szimulátoros átképzést írta elő, ennek során több olyan gyakorlatot is végeznek a pilóták, amely az MCAS hibás működése esetén alkalmazandó.

A javaslathoz az ALPA hivatalos kommentárt fűzött, amely szerint a 737-es pilóták évtizedek alatt berögzült eljárásrendet használnak, úgyhogy semmire sem lenne elegendő, ha csak egyszer, egy szimulátoros átképzésen találkoznának az új ellenőrzőlistával és másfajta teendőkkel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hasonló változtatást szeretne az American Airlines pilótáit képviselő Allied Pilots Association (APA), amely pedig a vízszintes vezérsík rendellenes megfutása esetén alkalmazott ellenőrzőlisták gyakorlását tenné a képzések gyakoribb részévé.

Mint arról korábban beszámoltunk, az FAA és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség várhatóan ebben a hónapban adja ki újra a 737 MAX tavaly márciusban visszavont légialkalmassági engedélyét. A hatóságok emellett kötelező szimulátoros és elméleti képzést írtak elő a MAX-en szolgálatot teljesítő pilótáknak.