Százmillió eurót ad a Lufthansa-holding az Air Dolomiti fejlesztésére, az olasz regionális légitársaság csaknem kétszeresére növekedhet, így erősíteni tudja a müncheni és frankfurti ráhordó szerepét. 

Fotó: AIRportal.hu

A következő öt évben jelentős fejlesztések következnek a Lufthansa-leánycég Air Dolomiti üzemelésében – írja az aero.de portál.

A jelenleg tizenkét Embraer E195-öst üzemeltető olasz regionális légitársaság 2003 óta van a német holding tulajdonában, amely most százmillió eurós finanszírozást biztosít a cég jelentős bővítésére.

A flottát nagyjából a duplájára növelik, az 580 dolgozó mellé további ötszázat vesznek föl, pilótákat és más területeken dolgozókat egyaránt.

Fotó: AIRportal.hu

Az atwonline.com híre szerint a másik Lufthansa-leánytól, a CityLine-tól érkezik kilenc Embraer E190 és öt E195.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fejlesztés célja, hogy a most heti négyszázötven járatot üzemeltető, évente kétmillió utast fuvarozó cég, amely főként a Lufthansa müncheni bázisára (kisebb részt Frankfurtba) hord rá, tovább erősítse ezt a szerepét a holdingon belül.

A cégvezető, Jörg Eberhart közlése szerint Milánó irányából fejlesztenének leginkább, de olasz portálok beszámolói szerint Dél-Olaszország városai is a célkeresztben vannak.

A Lufthansa a jelek szerint letett az Alitalia átvételéről, mint korábban megírtuk, egy jelentősen átalakított, karcsúsított cég érdekelte volna még tavasszal.

A megalakult új olasz kormány azonban más struktúrában képzeli el a zászlóvivő légitársaság megmentését, és épp Kínában keres kisebbségi részesedésre hajlandó érdeklődőt.

Ha Lufthansával repülsz és „Operated by Air Dolomiti” beszállókártyát kapsz a kezedbe örülhetsz, mert az anyacégénél sokkal jobb az ellátás ezeken a járatokon. Érzésre nagyobb az üléstávolság, mint a Lufthansa Embraerein, vagy CRJ-in, az Airbusokról nem is beszélve. Itt még jár frissítőkendő a felszállás után a turista osztályon is, finom a szendvics és a desszert, de üvegpohárban kaphatsz akár vörösbort is. (Fotók: AIRportal.hu)