Megérkezett az X-57 Maxwell a NASA kaliforniai kutatóközpontjába, ahol azt vizsgálják a géppel, hogy miként lehet segíteni az elektromos gépek tanúsítási szabványainak kidolgozását.
A most átvett repülőgép az első, csak elektromos hajtóművekkel szerelt X-Plane, és két évtized után az első, amely ember vezette kísérleti repülőgép a NASA kötelékében.
Az Empirical Systems Aerospace által leszállított X-57 Mod II az első a három konfiguráció közül. A repülőgép alapja egy Tecnam P2006T, azonban a hagyományos belsőégésű motorok helyére elektromos meghajtás került.
A következő lépésben a NASA mérnökei alapos földi tesztelésnek vetik alá az X-57-est, hogy megbizonyosodjanak az elektromos rendszer légialkalmasságáról.
Ezután kezdődhetnek meg a gurulópróbák, majd ha mindent rendben találnak, a repülési tesztek.
A Mod II tesztelésével párhuzamosan már folynak a következő fázisok, a Mod III és és IV előkészítő munkálatai. A napokban sikeresen zárult egy nagy oldalviszonyú szárny terhelési próbája, amely a következő szakaszban már átveszi a jelenleg alkalmazott hagyományos szerkezet helyét. Ehhez azonban még hátra van az új szárny és a törzs illesztési próbája a beszállító ESAero cég telephelyén.
A projekt célja, hogy segítse a tanúsítási szabványok kidolgozását az egyre bővülő elektromos repüléshez, ezért a NASA megosztja majd tapasztalatait az iparági szereplőkel és a hatóságokkal, ami segítheti a tanúsítási folyamatok felgyorsítását.
A fejlesztő csapat ezen felül a jelenleginél ötször jobb hatékonysági fokot szeretne elérni a nagy sebességű repülés során. Emellett a repülési fázisban a karbonsemlegességet, valamint a jóval alacsonyabb zajkibocsátást is szeretnék demonstrálni a repülőgéppel.