A TAP Air Portugal lett a világ első légitársasága, amely Airbus A321LR-rel teljesített transzatlanti járatot.
A légitársaság CS-TXA lajstromjelű gépe június 1-jén helyi idő szerint délután négy óra után nem sokkal szállt fel Portóból TP 213 járatszámmal, és keleti-parti idő szerint este háromnegyed hétkor érkezett meg New York-Newark (EWR) repterére.
Visszafelé TP 214 járatszámmal este negyed kilenckor szállt fel a gép, és június másodikán reggel fél kilenc előtt nem sokkal érkezett vissza a kiindulási repterére.
Ezzel az Airbus A321LR fontos mérföldkövet ért el: a közepes befogadóképességű és közepes hatótávolságú járatok piacára szánt, új generációs keskenytörzsű típus debütált a transzatlanti piacon.
Az elsőség a TAP Air Portugalnak jutott, a légitársaság az európai gyártó mindkét új generációs, a „piac közepének” kiszolgálására kifejlesztett típusát, az A330-900neo-t és az A321LR-t is üzemelteti.
A TAP Air Portugal a típus gyári standardjához képest az egyik legszellősebb, csak 171 utas befogadására alkalmas, három osztályos székezéssel állította forgalomba az A321LR-t.
A fedélzeten 16 darab, teljesen vízszintes ággyá alakítható business, 48 prémium és 107 turista osztályú ülés kapott helyet.
A portugál légitársaság flottájába még 13 A321LR érkezik a következő években, amelyeket első sorban a folyamatosan bővülő, kisebb-közepes forgalmú (úgynevezett „keskenyebb”) tengeren túli útvonalain használ majd a TAP.
Az eredeti tervek szerint az IAG-holding alá tartozó ír Aer Lingus szintén június elsején indította volna az első transzatlanti járatot ezzel a típussal, Dublin és a keleti-parti Hartford között. Azonban az átadások késése miatt ezt elhalasztották. Az útvonalon a személyzettel együtt bérelt Boeing 757-eseket váltja majd le az ír légitársaságnál az A321LR.