Kudarcba fulladt az Asiana Airlines eladása, a tárgyalások sikertelenül zárultak a felek között, az állam több milliárd USA-dollárt szán a cég megmentésére.
A légitársaságot jelenleg birtokló Kumho Industrial régóta tárgyal a Hyundai-jal, de a koronavírus-járvány miatt kétségessé vált az akvizíció. Pedig tavaly decemberben megállapodást kötöttek arról, hogy a Hyundai megvesz 2,1 milliárd dollárért 30 százalékot, és ezzel irányítói szerepet szerez a cégben, a tranzakciót június 27-ig kellett volna lezárni.
A Reuters szerint a Hyundai a járvány miatt újabb tárgyalásokat kezdeményezett a súlyos adósságokkal küzdő szöuli légicég megvételével kapcsolatban, de ezek nem vezettek eredményre.
A Kumho pénteken azt közölte, azért nem sikerült megegyezniük, mert a vevő nem hozott döntést a felvásárlásról az előírt határidőig.
Ezután az Asiana Airlines irányítását a hitelezők veszik át, a legnagyobb tulajdonos az állami KDB fejlesztési bank lesz, amely már bejelentette, hogy 2,1 milliárd dollár friss tőkét juttat a cégnek.
A Jonhap koreai hírügynökség jelentése szerint a KDB és a másik fő hitelező, az Eximbank az elmúlt két évben közel 3 milliárd dollár értékben emelt tőkét a cégben.
Az Asiana Airlines Dél-Korea második legnagyobb légitársasága, június végén 11 milliárd dollárt megközelítő adósságot görgetett maga előtt, 33 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az országban idén ez a második légitársasági felvásárlás, amely sikertelenül zárult: a Jeju Air sem tudott dűlőre jutni az Eastar Jet megvételéről.