Az amerikai repülőgépgyártó megkezdte a leghosszabb törzsű Dreamliner, a Boeing 787-10-es prototípusának összeszerelését, sikeresen tesztelték az új és nagyobb teljesítményű Rolls-Royce Trent 1000-TEN hajtóművet is – közölte lapunkkal a Boeing.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

A 787-10 Dreamliner repülőgép törzselemeinek összeillesztését a Boeing dél-karolinai üzemében kezdték meg, melyet követően a további belső és a külső alkotóelemek, alkatrészek kerülnek beszerelésre, majd a tesztpéldány rendszereit áram alá helyezik és megkezdik a tesztelési programot.

A Boeing a napokban sikeresen tesztelte a levegőben is a 787-10 hajtóművét is egy kisebb Dreamliner tesztrepülőgépre felszerelve, melyet már a hajtóműgyártó előzőleg természetesen szintén tesztelt egy Boeing 747-es tesztrepülőgépen. A Rolls-Royce Trent 1000-TEN a legerősebb hajtómű lesz, melyet a Dreamliner típuscsaládhoz rendelhetnek az ügyfelek. A típus szűzfelszállását egy ezzel a hajtóművel felszerelt tesztpéldánnyal fogja elvégezni a gyártó.

A hajtóművet a Trent 1000 alapjain fejlesztették, de ebben a hajtóműtípusban már a Rolls-Royce legújabb fejlesztéseit használták, valamint számos új technológiát felhasználtak az A350-esekhez fejlesztett Trent XWB programból is.

Az első 787-10-es 2017-ben emelkedhet a levegőbe, a típus 2018-ban áll majd forgalomba.

Hirdetés

A gyártó tervei szerint a 787-10 bevezető légitársasága a United lesz, mely azonban a másik, GE Aviation GEnx-1B típusú hajtóművet rendelte meg a legnagyobb Dreamlinereihez.

A 787-10 a Dreamliner típuscsalád harmadik és egyben legnagyobb tagja, a 787-9-es megnyújtott törzsű változata, mellyel 95%-ban megegyezik, mely az üzemeltetés, karbantartás és a személyzet kiképzése szempontjából nagyon fontos a légitársaságok számára.

A -10-es változat mintegy 5,5 méterrel hosszabb kisebb társánál. A legnagyobb Dreamliner kétosztályos elrendezésben 330 utas szállítására képes, azaz 40-nel több utast tud szállítani mint a -9-es. A 787-10 sűrű székezéssel akár 440 utast is szállíthat (ennyi az elméleti maximum a vészkijáratok ‘kapacitása’ miatt), valamint az áruszállító (belly cargo) kapacitása is meghaladja a kisebb változatét.

Az amerikai gyártó eddig összesen 154 787-10-es repülőgépre szerzett megrendelést kilenc vásárló részéről.