Megrendelt, de még át nem vett gépeket ad el a Norwegian, hogy csökkentse adósságállományát. Az Airbus A320neói is mentek a levesbe.
Nagy a baj a Norwegiannél, ezt régóta tudni, és a legutóbbi üzleti jelentés sem volt a legmegnyugtatóbb. A Björn Kjos vezette félfapados légitársaság a Reuters szerint most azzal próbálja meg javítani anyagi helyzetét, hogy visszamondanak néhány, korábban már megrendelt repülőgépet.
Geir Karlsen pénzügyi vezető egy befektetői találkozón azt mondta, a 90 darabos neo rendelésük megy a levesbe, visszamondják ezeket a gépeket, hogy csökkentsék az eladósodottság mértékét. Most azon dolgoznak, hogy ezeknek a gépeknek új légitársaságot találjanak. Hozzáfűzte, hogy nem az eladás lesz a kihívás, hanem az, hogy megfelelő árat kapjanak értük.
A 60 darab neo és 30 darab LR kötül utóbbiak még megmenekülhetnek, ez azon múlik, hogy az argentin leányvállalat milyen utasforgalmi eredményeket és bővülést ér el a piacon. Az ottani leányvállalatnál kedden kezdték meg a jegyek értékesítését két útvonalra, Buenos Aires és Cordoba, illetve Mendoza közötti járatokra lehet már foglalni.
Az év végével Karlsen elmondása szerint a jelenlegi 150 gépes flotta 164-165-re növekedhet, 2022-2023-ig pedig 30-40 darab Boeing 737 MAX érkezik meg a flottába, az első járatok október közepén indulnak el, az év végéig 4 gép érkezik meg a dél-amerikai országba.
A flottamegújítási terv részeként a Norwegian régebbi gépein is szeretne túladni, eddig hat példány eladását jelentették be, de összesen 140 Boeinget akarnak a használt piacon értékesíteni, remélhetőleg a könyv szerinti értékük feletti áron.
A Norwegian augusztusban közölte, hogy a pénzügyi eredmények pozitív mérlege miatt pozitív lett az adózott eredmény, de az üzemi eredmény továbbra is 240 milliós mínuszt mutatott, bár ez 20 százalékkal jobb adat, mint tavaly ugyanilyenkor.