Miután az unió kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba, a Lufthansa úgy döntött, egyelőre mégsem mondja fel a Condorral ráhordó járatok üzemeltetésére kötött szerződést.
A minap az Európai Bizottság is aggodalmát fejezte ki a Lufthansa ténykedése miatt, attól tart az unió versenyügyekért felelős biztosa a hírek szerint, hogy a légitársaság nem a szerződésben vállaltak szerint használja fel a 9 milliárdos állami támogatását, és hogy visszaél erőfölényével a Condorral szemben. A Reuters megkeresésére azonban a cég tisztázta a helyzetet.
A Lufthansa szóvivője arról tájékoztatott, hogy nem tudták, mennyire súlyos a helyzet a Condornál, ezért egyelőre nem bontják fel a szerződést.
A légitársaság korábban azzal védekezett, hogy az üdülési céllal utazókat szeretnék jobban kiszolgálni, most azt közölte a társaság, hogy a gépei kihasználtságát szerette volna emelni azzal, hogy nem külsős partnerrel zajlik a ráhordás a járatokra.
Mint arról beszámoltunk, az EU versenyjogi biztosa, Margrethe Vestager értesülések szerint kifogásolta: a Lufthansa nem tájékoztatta az állami támogatásokat jóváhagyó uniós testületet arról, hogy februárban egy hibrid kötvény után 25 millió euró értékben fizettek kamatot. Ez ellentétes 9 milliárd eurós állami támogatásban foglaltakkal, amelyek szerint a légitársaság nem fizethet sem osztalékot az eredmények, sem pedig kamatot a kötvények után.
Vestager amiatt is aggodalmát fejezte ki, hogy a Lufthansa felmondta a korábban a Condorral ráhordó járatok teljesítésére kötött megállapodását.
Ez a két eset szerinte azt példázza, hogy a Lufthansa jogtalan kifizetésekre és üzleti előnyre használja az állami támogatást, továbbá el akarja lehetetleníteni versenytársait. Emellett kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba Németországgal szemben, amely akár a 9 milliárd állami támogatás visszafizettetésével is járhat.