Megszerezte ETOPS minősítést az Airbus A220-as típuscsalád hajtóműve. A kanadai fejlesztésű típuson, melyet júliustól az Airbus vett át kizárólag az amerikai Pratt & Whitney PW1500G hajtóműveit alkalmazzák.

Fotó: AIRportal.hu

A Flightglobal szerint a korábban Bombardier C Series néven ismert gépekkel az üzemeltetők az ETOPS (Extended Range Twin Engine Operations) minősítés birtokában olyan útvonalakat is tervezhetnek, amikor akár 3 órás repült idő távolságra is eltávolodhatnak a kitérő repülőterektől.

Ezzel jelentősen csökkenthető a menetidő egyebek közt a tengerek, óceánok átrepülése során, mivel nem kell olyan, hosszabb útvonalat választani, ahol ennél – 180 perc – rövidebb időn belül, például az egyik hajtómű leállítása esetén a gépek le tudnak szállni.

A minősítést az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) adta ki, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) egyelőre még nem adott ki hasonló minősítést a típusra.

A C Seriesek még 2016-ban kezdték meg üzemelésüket kereskedelmi járatokon, az indító légitársaság a 100-as szériánál a Swiss, a 300-asnál pedig az airBaltic volt. Jelenleg 38 gép van szolgálatban a világon és további 424 példányra van rendelése a gyártónak. Az Airbus a héten zajló Farnborough Légi Szalon első napján nem jelentett be újabb rendelést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt áttételes hatóműcsaládja rendelhető az Airbus A320neo gépekhez is (1100-as széria), ezekre az FAA és az EASA idén februrában visszavonta a korábban kiadott ETOPS engedélyt, amikor rendkívüli légialkalmassági direktívát adtak ki a hajtóművekben tapasztalható műszaki hibák miatt.

Fotó: AIRportal.hu