Két továbbfejlesztett üzleti repülőgéptípust mutatott be a Bombardier Business Aircraft. A Global 5500 és Global 6500 típusok kategóriájukban a legnagyobb kabint és a leghosszabb hatótávot kínálják. A kanadai repülőgépgyártó a C Series utasszállító sorozat Airbusnak jelenleg folyamatban lévő átadása után visszahelyezi a fókuszt a cég történetében hagyományosnak mondható üzleti- és turbólégcsavaros kereskedelmi repülőgéptípusok gyártására.
A várhatóan 2019-ben forgalomba álló két típus 500 és 600 tengeri mérfölddel messzebbre képes elrepülni elődeinél a Global 5000 és Global 6000-nél.
Az új generációs szárnyakkal és új hajtóművekkel felszerelt változatok üzemanyag-fogyasztása is 13%-kal kedvezőbb, mindkét típus utazósebessége 0,90 Mach (a hangsebesség 0,9-szerese).
A Global 5500 – 5700, míg a nagyobb Global 6500 – 6600 tengeri mérföldes utak megtételére képes közbenső leszállás nélkül.
Előbbi Sao Paulóból Párizsig, vagy Moszkváig, utóbbi Hong Kongból, vagy Szingapúrból akár Londonig képes lesz elrepülni.
A repülőgépek kabinját a legújabb 4K-s, nagy felbontású képmegjelenítő-technológiákkal szerelik fel, valamint a gyártó külön kihangsúlyozta, hogy a poggyászokhoz repülés közben is hozzá lehet férni az utastérből.
A Reuters információi szerint a Global 5500 listaára 46 millió, a 6500-asé pedig 56 millió amerikai dollár.
A bejelentéssel egy időben a Bombardier bejelentette, hogy a legnagyobb üzleti repülőgéptípusát a Global 7000-et átnevezi Global 7500-ra. Az átnevezés mögött vélhetően egyrészt marketingszempontok állnak, ugyanakkor a gyártó hangsúlyozta, hogy a tervek szerint 2018. második felében forgalomba álló típus a tesztelési program során felülmúlja a várakozásokat. A Global 7500 7700 tengeri mérföldes utak megtételére lesz képes, 300 mérfölddel többre,mint eredetileg várták.