Bár a járvány miatt súlyos veszteségeket halmozott fel, az El Al tárgyalásokat kezdeményezett, hogy felvásárolja kisebb versenytársát, az Arkiát.

A Reuters jelentése szerint erről egy hatósági értesítőben írt az El Al, amely egyelőre vizsgálja egy lehetséges felvásárlás lehetőségét.

Az ügyeltre részvénycsere útján kerülhet sor, de további részletek egyelőre nem ismertek, így a becsült ár sem, kötelező érvényű ajánlat szintén nem született még.

Mint arról korábban beszámoltunk, az El Al súlyos veszteségei miatt állami segítségre szorult, amelynek fejében nemcsak a menedzsment, de a tulajdonosi összetétel is változott, ekkor részben privatizálták a légitársaságot.

Forrás: El Al Israel Airlines

Emellett a vállalat kénytelen volt dolgozói harmadát elbocsátani, több járatot megszüntetett, flottája pedig 45-ről 29 példányra zsugorodik. Sajtóhírek szerint csak a legnagyobb európai célállomások maradnának a kínálatban, de az USA-beli városok közül is jó néhány kikerülhet a menetrendből. Összességében 30-60 százalékos csökkentésre lehet számítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Közelmúltbeli hírek szerint ezen kívül az El Al mintegy 100 milliós kompenzációt kér az államtól a járvány miatt lezárások okozta bevételkiesés kompenzálására.

Az Arkia tulajdonosa a magánkézben lévő Nakash Group, amely hasonlóan nehéz anyagi helyzetben van, mint az El Al. A cégnek jelenleg hét repülőgépe van, főként belföldi és európai járatokat teljesít, egyébként az Arkia volt az első Airbus A321LR-üzemeltető.

Nem ez az első eset, hogy az izraeli nemzeti légitársaság konszolidációval próbálkozik, 2018-ban az Israirt akarta felvásárolni, de a versenyjogi szervek végül nem engedélyezték az ügyletet. Az Israirt egyébként korábban az Arkia is meg akarta venni.