Eladta az Etihad Airways az egyharmados tulajdonrészét a svájci Darwin Airline-ban, a regionális légitársaság a szlovén Adria Airways birtokába került egy svájci leányvállalaton keresztül.
Az átstrukturálási folyamat részeként a pénzügyi veszteségekkel küzdő Etihad-holding eladta a svájci Darwin Airline-ban meglévő kisebbségi tulajdonrészét.
Ezzel együtt a többi tulajdonos is megvált a regionális légitársaságban lévő részesedésétől, amely a szlovén Adria Airways új svájci leányvállalatáé lett – írja a Reuters.
A szlovén légitársaság így összesen a Darwin Airline 99,1 százalékát birtokolja a helyi cégén keresztül. Az évek óta Etihad Regional márkanéven működő vállalat újabb átkeresztelés után Adria Airways Switzerland néven folytatja az üzemelést Luganóból és Genfből.
Az ügylet pénzügyi értékét nem közölték, ám a flightglobal.com portál arról ír az Adria közlésére hivatkozva, hogy a Darwin a saját nevén és a saját üzemelési engedélyével működik tovább – némileg ellentmondva a fentebbi információnak.
Az Adria vezetője, Arno Schuster szerint a Darwin „remek légitársaság, tapasztalt menedzsmenttel és alkalmazottakkal”. Arról is beszélt, hogy az Adria hálózatának kiterjesztése, és így a költségek optimalizálása a legjobb kombináció mindkét fél számára.
A Darwin elnöke, Emilio Martinenghi szerint meggyőződésük, hogy az Adria tapasztalata és hálózata, főként Délkelet-Európában, nagyon hasznos nem csak a svájci légitársaság, hanem a ticinoi régió számára is, amelynek jó összeköttetésekre van szüksége az ország többi részével és Európával.
A közlemény szerint tavaly a Darwin némi profitot is termelt, és az idei évre szintén pozitív eredményt vár.
Az AIRportal.hu is megírta, hogy még 2013-ban lépett be a cég tulajdonosai közé az Etihad-csoport, majd az átmárkázás után a menetrendeket is összeigazították, hogy a Darwin ráhordjon az Etihad Airways európai járataira. Később azonban további átstrukturálásról érkeztek hírek, a versenytársak miatt elbocsátások, költségcsökkentés volt napirenden.
Beszámoltunk arról is, hogy az Etihad több hónapja dolgozik a stratégiája átalakításán, a súlyos pénzügyi veszteségekkel küzdő befektetései, például az Alitalia és az Air Berlin jelentette problémák miatt. Emellett általánosság is felülvizsgálja a cégtől távozott egykori alapember, James Hogan irányításával kidolgozott terjeszkedési politikáját. Nyilvánvalóan ennek része a Darwin eladása is, ahogy az IAG-holding által bekebelezett Aer Lingus-beli részesedésétől is megvált.