A Ryanair vezérigazgatója szerint a hálózatos légitársaságok csak az időt húzzák és ártanak az utasoknak azzal, hogy a 80/20-as résidőszabály felfüggesztéséért lobbiznak. Michael O’Leary odaszúrt a Wizz Airnek is, szerinte hazugság, hogy alacsonyabb a költségszintje a Ryanairhez képest, és a magyar fapados amúgy is összeolvad majd az Easyjettel.

A nagyszájúságáról híres ír szakember, a Ryanair-főnök Michael O’Leary az Eurocontrol Hard Talk című online konferenciasorozatának vendége volt. A légitársaság minapi, további 75 Boeing 737 MAX 8-200-asra szóló megrendelésével kapcsolatban azt mondta: 2021 első negyedévében lesz elérhető vakcina, ezért erős fellendülést vár. Az általa „8-200”-asnak hívott gépre emiatt is nagy szükségük van, hogy alacsonyan tudják tartani a költségszintet.

Wikimedia Commons

Ehhez azonban alacsonyabb repülőtéri és átrepülési díjakra is szükség lenne, nem elég, hogy a típus 4 százalékkal több utast tud szállítani 16 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett – tette hozzá.

A bővítésüket azonban szerinte a hálózatos légitársaságok próbálják blokkolni azzal, hogy a 80/20-as résidőszabály (a megkapott le- és felszállási jogosultságok 80 százalékát használni kell, különben elvész) felfüggesztését meghosszabbíttatnák jövő év végéig.

Ez semmi másra nem jó, csak időhúzásra és arra, hogy magasabb árakon kínáljanak repülőjegyeket a helyzetet kihasználva – fogalmazott O’Leary.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Magyarázata szerint az Európán belüli forgalom hamarabb fog visszaállni, mint az interkontinentális, a hálózatosok azonban az európai járatokat a hosszútávúakra való ráhordásra használnák, ezért is akarják kitolni a résidőszabály felfüggesztésének hatályát.

Forrás: Ryanair

Nem elég, hogy magasabb árakat kínálnak, még a versenyhelyzet is romlik, és még állami támogatást is kapnak ezért – méltatlankodott O’Leary. Hozzátette hogy a hálózatos cégek soha nem fordultak a hitelezőik, részvényeseik felé plusz forrásért, mindig az állam segítette ki őket, nincsenek rászorítva arra, hogy hatékonyan működjenek.

Ezen a ponton odaszúrt a Wizz Airnek, illetve Váradi József vezérigazgatónak is, állítása szerint ugyanis ötéves hazugság, hogy alacsonyabb költségszintje van a magyar kötődésű légitársaságnak a Ryanairéhez képest.

A valóság ezzel szemben O’Leary szerint az, hogy az egy gépre eső költség jóval magasabb a Wizznél, csak a munkát terhelő kiadás alacsonyabb, mert „adóelkerülési céllal” magyar cégen keresztül foglalkoztatnak mindenkit.

A Wizz Air annyira fél a Ryanair alacsony áraitól, hogy egészen Abu-Dzabiig, Nyugat-Kínáig menekült, és inkább ott terjeszkedik – mondta.

Fotó: AIRportal.hu

Arra a kérdésre, hogy szerinte melyik lesz az ötödik legnagyobb légitársaság, azt válaszolta, több verzió is lehetséges, de
azt nem gondolja, hogy az Easyjet vagy a Wizz Air önállóan megállna, szerinte lehetséges e két cég összeolvadása, majd egy Lufthansával, vagy Air France-KLM-mel való egyesülés is.