Megkezdte a rendszeres repüléseket Peking és New York között a legújabb óriásgépével, a Boeing 747-8-assal az Air China, amely a világon másodikként állította szolgálatba az amerikai repülőgépgyár legnagyobb utasszállító típusát. Az első Intercontinental teljesítette járat január 7-én landolt a Kennedy repülőtéren, ahová a kínai zászlóvivő ezután naponta közlekedik a legújabb generációs Jumbóval.

Air China Boeing 747-8I New Yorban, 2015. január 7-én. (Fotó: Air China) | © AIRportal.hu

Air China Boeing 747-8I New Yorban, 2015. január 7-én.
(Fotó: Air China)
Az első New York-i járatot a B-2486 lajstromú, 2014 novemberében átvett Boeing 747-8I teljesítette. (Fotó: Air China) | © AIRportal.hu

Az első New York-i járatot a B-2486 lajstromú, 2014 novemberében átvett Boeing 747-8I teljesítette. (Fotó: Air China)

Tavaly szeptemberben, amikor az Air China a hét megrendelt gép közül átvette az első 747-8-ast még úgy volt, hogy a flotta újdonsült zászlóshajójának első nemzetközi célpontja 2015 januárjától kezdődően Frankfurt lesz, de a légitársaság módosított döntésén, és január 7-i céldátummal inkább New Yorkra irányította a típust.

Az azóta már összesen négy darab, egyenként összesen 365 utasnak férőhelyet biztosító 747-8-assal rendelkező Air China New Yorkon már nem változtatott és a tervezetteknek megfelelően január 7-én, délután fél kettőkor meg is érkezett Pekingből a Kennedy repülőtérre az első járat, amely a valaha épített legnagyobb kereskedelmi célú Boeing típussal elsőként létesített utasszállító légihidat Kína fővárosa és az amerikai metropolisz között.

Kína nemzeti légitársasága hetente tizenkét járatot üzemeltet Peking – New York JFK viszonylatán, amelyből hetet (981/982) ezentúl a 747-8I-vel teljesítenek, vagyis a hét minden napjára jut egy Intercontinental az útvonalon, míg a fennmaradó öt járaton (988/989) továbbra is a Boeing triplahetes, 777-300ER biztosítja az összeköttetést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Boeing 747-8 Intercontinental adatok

Törzshossz: 76.3 méter
Szárnyfesztáv: 68.5 méter
Magasság: 19.4 méter

Utaskapacitás: 467 fő (három-osztályos konfig.)
Air China konfiguráció: First Class – 12 fő, Business Class – 54 fő, Premium Economy – 66 fő, Economy Class – 233 fő. (Összesen: 365 fő)

Hatótáv: 8000 tengeri mérföld (14815 km)
Hajtómű: 4db General Electric GEnx-2B67
Maximális felszállósúly: 447.6 tonna
Utazósebesség: 0.85 Mach
Aktuális listaár: 367.8 millió USD/db

A német Lufthansa után a 747-8I történetében második üzemeltetőként színre lépő Air China hamarosan újabb hosszú távú járatra, San Franciscóba is beállítja a típust. Az Egyesült Államok nyugati parti nagyvárosába május 1-jétől napi rendszerességgel közlekedik majd a négy-hajtóműves Boeing, a nyitódátumot illetően akárcsak Csungkingba, amely viszont a belföldi 747-8I desztinációk körét szélesíti.

Boeing 747-8 Intercontinentalból a két légitársasági üzemeltető, a Lufthansa és az Air China együttesen mindössze 19 gépet tartanak forgalomban, ami jól érzékelteti a típus felettébb csekély piaci sikerét. Bíztató azonban, hogy az idei év várhatóan két új üzemeltetőt is hoz: A dél-koreai Korean Air és az orosz Transaero Airlines is 2015-ben tervezi az első 747-8-asainak átvételét, ami a tavalyi, egyetlen új értékesítést sem hozó év után legalább egy kicsivel nagyobb figyelmet terel az egyébként már havi másfél gépnél is kevesebb kibocsátást előirányzó programra.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!