Kénytelen volt megnövelni néhány Airbus A350-900-as repülőgépének maximális felszállótömegét a finn nemzeti légitársaság annak érdekében, hogy az utasszám vagy árumennyiség korlátozása nélkül teljesíthesse távol-keleti járatait.
A gépek módosítását a cég a gyártóval együttműködésben hajtotta végre, hogy nagyobb hatótávot érjenek el. Ez kisebb szoftveres változtatásokat, valamint a dokumentációk és kézikönyvek frissítését jelenti.
A Finnairnek gyakorlatilag ugyanis újra kellett gondolnia az üzleti modelljét amiatt, hogy az európai cégeknek el kell kerülniük az orosz légteret.
A légitársaság ugyanis az északi útvonalakon jelentős idő- és üzemanyag-megtakarítással tudott repülni Helsinkiből a Távol-Keletre, például Japánba vagy Dél-Koreába, de az ukrajnai háború miatti kölcsönös szankciók következtében a légitársaság eddigi földrajzi versenyelőnyéből jelentős hátrány lett.
A járatoknak jelenleg markáns kerülővel kell közlekedniük, a Magyarországot is érintő délebbi útvonalakon, ez sokkal több üzemanyagot igényel, emiatt a légitársaságnak korlátoznia kellett a szállítható utasok számát és az áru mennyiségét még az A350-esein is.
A megnövelt maximális tömeggel teljes kapacitással üzemelhetnek, ami kulcsfontosságú az utazási korlátozások feloldásával az Ázsia irányába megugró kereslet, valamint a járatok jövedelmezősége miatt.